Inhaalwedstrijd tegen sv Orderbos

Degelijk Witkampers blijft winnen

Velp, 7 november 2021 VVO - Witkampers (0-1) 0-2

Na de spectaculaire, maar moeizame overwinning op SC Rheden van vorige week ging Witkampers vandaag op bezoek bij VVO in Velp. Of beter gezegd, op de rand van Velp en Rozendaal. VVO speelt daar op een accommodatie die het hart van menig voetbal-romanticus sneller laat kloppen. Fraai gelegen op een heuvel, in het bos en met een mooie klassieke tribune.

Aan dit soort beschouwingen hebben de 22 spelers die het vanmiddag moeten gaan doen natuurlijk geen boodschap. VVO heeft een goed resultaat hard nodig, met 2 punten bivakkeren de Velpenaren in de onderste regionen. Witkampers zal ook dit duel willen winnen om juist bovenin de ranglijst te blijven meedraaien.

In de beginfase van de wedstrijd wordt duidelijk dat de omstandigheden voor zowel de thuisploeg als de gasten lastig zijn. Het in de openingsalinea genoemde bos is naast heel mooi ook bezig al haar blad te verliezen en dat komt uiteraard ook op het veld terecht. Sowieso maakt door de regen het veld al een vrij gladde indruk en al het gevallen blad lijkt beide teams te hinderen.

Witkampers krijgt ook de eerste kans van de wedstrijd, al na een paar minuten spelen geeft Jordy Woestenenk een strakke voorzet die niet tot doelpunt wordt verwerkt. Witkampers is geduldig in balbezit en het ziet er bij de Larenaren allemaal net wat makkelijker uit. VVO bijt af en toe van haar af, maar Witkampers is de bovenliggende partij, zonder echt indruk te maken.

Net voor rust komt Witkampers op voorsprong, de best lopende aanval van de eerste helft wordt afgerond door Daan Hento en de 0-1 staat op het bord. Die goal is alvast binnen en geeft hopelijk vertrouwen voor een leuke tweede helft.

Gelijk na rust krijgt Witkampers de kans om het duel gevoelsmatig in het slot te gooien, Roald Straalman omspeelt de doelman van VVO maar zijn poging vanuit een lastige hoek gaat over. Intussen blijft Witkampers wel de baas op het veld en heeft het de wedstrijd onder controle. Toch is een 0-1 voorsprong wel een minimale marge en een enkele keer wordt VVO gevaarlijk en een voetbalongeluk zit in een klein hoekje.

Ongeveer 20 minuten voor tijd valt de beslissing dan toch echt. Jordy Woestenenk behoudt het overzicht en stelt Christian Beuzel in staat om in het lege VVO doel de 0-2 binnen te schuiven. Na dit moment gebeurt er niet heel veel meer, Witkampers gaat nog wel op zoek naar een goal en VVO slaagt er niet in een slotoffensief van de grond te krijgen.

Kortom, Witkampers boekt een keurige en degelijke overwinning. De Larenaren komen geen moment in de problemen en voegen een vierde competitieoverwinning toe aan het seizoenstotaal.