• Het nieuwe Witkampers Vrouwen 1

Nijmegen 04 September 2022, Trekvogels Vr2 - Witkampers Vr1 (4-1) 4-3

De 1e bekerwedstrijd stond vandaag op programma voor Witkampers Vrouwen 1. Na twee verloren oefenwedstrijden konden we vandaag zien hoe ver Vrouwen 1 is. Ook gezien de vele vakanties die er (nog) zijn.

Met goed aanvallend spel konden we Trekvogels op eigen helft houden, maar onze omschakeling was totaal niet aanwezig. Na 20 minuten spelen stonden we al met 3-0 achter. Toch was ons aanvallend spel zeker de moeite waard. Op aangeven van Daphne kon Elisa in de 35e minuut de aansluitingstreffer aantekenen: 3-1.
    Helaas nog geen 3 minuten later werd het 4-1 door niet goed ingrijpen van Witkampers. De rust in met een 4-1 achterstand.

Rust
    In de rust duidelijke taal gesproken. En blijkbaar werkte dit.

Na de rust een heel ander Witkampers, die wel bereid waren om met elkaar hard te werken. Trekvogels had moeite met onze spelverdeling. Hieruit kon Daphne aantekenen voor de 4-2. Op aangeven van Nora. Duidelijke opleving in de groep.

Witkampers ging door met het goede spel. Kleine speldenprikjes van Trekvogels werden er goed uitgehaald door de omschakeling in de organisatie bij Witkampers. In de 75e minuut maakte Elisa haar 2e van de dag: 4-3.

Zou het dan toch lukken? Gelijkspel? Helaas door de tijd, gebrek aan scherpte en conditie bij Witkampers lukte het niet niet en kon Trekvogels in de laatste minuten nog wat kleine prikjes uitdelen. Maar het doel van Isa bleef de 2e helft schoon!

De volgende wedstrijd is tegen Victoria Boys Vrouwen 1 uit Apeldoorn. Ook hier willen we ons vertoonde spel doortrekken.

Nogmaals mijn complimenten aan de Vrouwen 1 voor hun spel in de 2e helft!

Tekst: Olton Valois Smith