Inhaalwedstrijd tegen sv Orderbos

6e Competitiewedstrijd: Witkampers Vr1 – Winkel Vr1 om 14:00 uur
    Ruststand: 1-0
    Eindstand: 1-1

Vandaag stond voor Witkampers Vr1 de 6e competitiewedstrijd op het programma. Thuis tegen Winkel Vr1. Vooraf waren we al gewaarschuwd voor het fysieke spel van Winkel.

Witkampers begon ondanks dat goed aan de wedstrijd. Winkel werd meteen vastgezet op eigen helft. Een aantal keren konden ze er toch uitkomen, maar gevaarlijk werden ze niet.
    Witkampers creëerde wel wat kansen. Alleen het vizier stond bij ons niet op scherp. Toch bleef Witkampers de aanval zoeken. We moesten een weg vinden door de fysiek ingestelde verdediging van Winkel. Deze weg kwam door een actie van Daphne. Ze draaide goed weg en werd gevloerd in de 16. De penalty werd prima ingeschoten door Ilse. De 1-0 in de 38e minuut.

Ruststand: 1-0

Na de rust pakte Witkampers de draad weer op. Alleen waren we niet attent op de druk vooruit van Winkel. We konden hier op zich wel goed onderuit voetballen. Echter bij balverlies op middenveld schakelde Witkampers niet goed om en kon Winkel counteren. Door een communicatiefout achterin tussen de verdediging en de keeper stond de spits van Winkel vogelvrij voor de goal en tikte de 1-1 binnen in de 47e minuut. Dit bleek achteraf ook hun enige kans. Een grote domper, maar Witkampers herpakte zich en ging vol voor de aanval. Helaas konden we het in BB en aanval niet goed of zuiver uitspelen waardoor Winkel in leven bleef.

Wederom complimenten voor de groep. Het resultaat is niet goed gezien de verhouding op het veld. Aan de andere kant: er is hard gewerkt en er is alles gegeven om de 2-1 te maken. Aan de inzet lag het niet. Dan maar 1 punt houden. Verwerken, team builden met elkaar en donderdag de focus weer naar aanstaande zondag. Dan gaan we op bezoek bij Hoogland Vr1.

Tekst: Olton Valois Smith