Schoolvoetbaltoernooi 2024

Ruime overwinning JO13-2G

Laren, 30 november 2019: Witkampers JO13-2G  - FC Zutphen JO13-4 8-2 (3-1)

Het is een koude zaterdagochtend en voor de JO13-2G staat de wedstrijd tegen FC Zutphen JO13-4 op het programma. De vorm is wisselvallig geweest, maar na een gelijkspel tegen aardsvijand Lochem zijn de verwachtingen hoog getroffen voor deze wedstrijd.

Om 9:30 wordt er afgetrapt en het begin is goed. Wiljam heeft meteen al een goede voorzet in huis waaruit Kas de 1-0 maakt. Een vroege voorsprong, dat is lekker. Vlak daarna komt Zutphen terug tot 1-1. Een domper. Maar Witkampers recht de rug en creeërt meteen kansen. Uit deze kansen komt uiteindelijk de 2-1 voorsprong door Kas. Ondertussen houdt onze keeper Geert ons ook goed op de been.

Iets later is het opnieuw een mooie voorzet van Wiljam waar de 3-1 van Floris uit gemaakt wordt. Rust.

Vijf minuten na rust wordt er alweer gescoord en het is Jordi die afrond na een voorzet van Floris. En weer vijf minuten daarna opnieuw Jordi. 5-1. Dit keer uit een voorzet van Wiljam. We spelen goed en er is plezier in het spel te zien. Een kwartier na rust opnieuw een goal voor Witkampers. Het is Wendl die de 6-1 maakt. En weer een aantal minuten later is het opnieuw Jordi die de 7-1 maakt.

Na de 7-1 kwam Zutphen er soms uit. Dit resulteerde in een gevaarlijke aanval waaruit Zutphen de 7-2 maakte. Hier kon onze keeper Geert niks aan doen. Uiteraard absoluut nog geen man over boord en we voetballen gewoon lekker verder. Het slotakkoord is vijf minuten voor het einde: een mooie hoekschop van Thijs waaruit het opnieuw Jordi is die scoort en de eindstand bepaalt op een 8-2 overwinning! Scheidsrechter Peter Gieteling, bedankt voor het leiden van deze wedstrijd.

Volgende week spelen wij een uitwedstrijd bij Eerbeekse Boys!

De JO13-2G (Geert, Matthijs, Lars, Thijmen, Jordi, Tim, Thijs, Wiljam, Wendl, Kas, Stan, Jet, Floris)

Tekst: Luuk Oortgiesen