• Verslag SVO FORTUNA 54 - VV WITKAMPERS VR1

SVO FORTUNA ’54 VR1 – VV WITKAMPERS VR1 (0-0) (0-1)
    Sittard, 13 oktober ’19

Na een goede start van de competitie (3 wedstrijden 7 punten) stond vandaag de uitwedstrijd tegen SVO Fortuna’54 op het programma. Op het moment van spelen staat Fortuna op een gedeelde 8e plek en Witkampers op een gedeelde 3e plek.

Onder het genot van zomerse temperaturen begon VR1 om 13.15 uur aan de eerste helft op een stroef kunstgrasveld. Er was flinke (tegen)wind, waardoor er zoveel mogelijk over de grond gevoetbald werd door de Witkampers vrouwen. Al in de 2e minuut kon Tessa vanuit een corner op het goal koppen, maar deze ging mis. In de 8e minuut kwam Fortuna voor het eerst bij ons in de zestien. De spits ging om de keeper heen, maar Wijnie was snel genoeg om de bal van de lijn te halen (Ja Wijnie ja, dat leest u goed). Het was duidelijk dat Fortuna op de counter loerde om zo tot kansen te komen. Bij VR1 werd achterin geduldig rond getikt en door het verkeerd druk zetten van Fortuna kwam er een mannetje vrij op het middenveld. Hierna werd niet altijd de voorhoede gevonden, waardoor er soms balverlies optrad of de bal weer werd uitgehaald naar de verdediging. Toch werd er meerdere keren geopend op de voorhoede, zowel links als rechts, en kwamen er wat kleine kansen. Zo schoot Dora van afstand op het goal, maar deze ging over. Even later hield Marieke de bal goed vast in het zestien meter gebied en kon terugleggen op Josien. Zij krulde bal met links naar de verre kruising, maar de bal ging op enkele centimeters naast. Na dertig minuten moest Rinus er geblesseerd vanaf en kwam Carmilla erin. Fortuna had wat kleine kansen, maar Anne hield haar goal schoon. Daarnaast stond de verdediging van VR1 strak op de man en kwam er weinig door.

In de tweede helft ging het tempo omlaag, vooral in het vrijlopen. Hierdoor kon VR1 niet meer lekker rondtikken, zoals dat in de eerste helft wel lukte. Er kwam wel meer ruimte achter de verdediging van Fortuna. Zo kwam Dora één op één met de keeper, maar schoot helaas te dicht op de keeper. Even later speelde Wijnie drie man uit en schoot van afstand, maar ook dit schot wist het net niet te vinden. In de 70ste minuut wordt Tessa in de zestien meter aangespeeld, maar wordt van achteren in de rug geduwd. De scheids fluit voor een penalty en Tessa weet het net wel te vinden: 0-1. Tien minuten later schiet Dora van afstand op de kruising, maar helaas wist deze bal het net niet te vinden. Doordat Fortuna meer druk gaat zetten, ontstaat er bij VR1 lichte paniek. Ze zaten verdedigend niet kort genoeg, waardoor Anne nog met een knappe redding één op één redt. Het is dan ook een opluchting als het eindsignaal klinkt, want VR1 maakte het zichzelf knap lastig.

Volgende week speelt VR1 voor de verandering op zaterdag voor de beker. Om 17.00 uur wordt er afgetrapt tegen Saestum VR2 in Zeist.

Opstelling: Beumer, Harbers, Wijnbergen, I. Schilderinck, ter Harmsel (’30 Bruggeman), Bon, Klein Braskamp, Braakman, Jansen, van de Pol (’75 Rinders), D. Schilderinck (’80 Wentink)

Tekst: Carmen Wijnbergen