Inhaalwedstrijd tegen sv Orderbos

Witkampers 2 is aan het seizoen begonnen

De lampen moeten weer aan op de velden om te trainen en dit betekent dat de voorbereiding over is. Dit geldt dus ook voor ons, Witkampers 2. De bekerperiode is al op zijn einde en de eerste competitiewedstrijd zit er inmiddels ook op, hieronder een kort verslag over hoe deze periode voor ons is verlopen. Met tegenstanders als Winterswijk 3, Eibergen 2 en Lochem 2 in de eerste drie officiële wedstrijden van het seizoen en Lemelerveld 2 als start in de competitie weet je namelijk al dat je de borst nat kunt maken. Zeker met het zicht op dat we al een aantal personele problemen hebben waarvan het grootste probleem, namelijk Henk vervangen langs de zijlijn, gelukkig wordt opgepakt door Roel en Hans, dank hiervoor.

We begonnen deze bekercampagne met een doordeweekse uitwedstrijd in Winterswijk, wat een stukje rijden vanaf Laren is en zelfs nog verder lijkt op dinsdagavond. In deze wedstrijd kenden we een wat moeilijke start waarin we wat zoekende waren hoe we Winterswijk goed onder druk konden krijgen. Het was hier enkel de start want na 10 minuten was de organisatie op orde en maakte Jorn de 0-1 na goed druk zetten van ons zwart-witten. In de tweede helft zijn we nog minder in de problemen geraakt dan dat we in de eerste helft al waren, een kwartier na rust hadden we onze beste aanval van de wedstrijd over de rechterflank. Via Rick kwam de bal bij Diederick(op de rechtsbuiten positie) terecht wie op zijn beurt de bal voor het binnenlopen legde voor Joren, 0-2. Kort hierna werd de wedstrijd in het slot gegooid door Rick die na een diepte pass van Jelle de goal zocht en goed de 0-3 binnen schoot. Tja, zoals Jan het zegt: Als je dan toch naar Winterswijk moet op een doordeweekse dag kun je ook maar beter de 3 punten meenemen naar Laren.

Na de mooie start in Winterswijk ontvingen we de blauwen uit Eibergen. Hét Eibergen dat de week hiervoor van Lochem had gewonnen die zoals bekend vorig jaar kampioen zijn geworden in dezelfde klasse waar wij best of the rest werden. Pech voor Eibergen dat het kermis was in Laren en wij dus nog gemotiveerder waren dan wat we normaal al zijn, Chiel wist voor de wedstrijd zelfs al dat er gewonnen werd en had gelukkig nog wat confetti bewaard van de kermiszaterdag. Deze motivatie resulteerde in een sterke wedstrijd van onze kant tegen een zwakkere wedstrijd van Eibergen. We wonnen dankzij goals van Pepijn, Joost (2x), Chiel en Jelle met 5-0, waardoor we dus de kermis op moesten om dit te vieren. Dit vieren doen we traditioneel bij ’t Langenbaergh, die ons zelfs al verwachten omdat we als tweede elftal eigenlijk altijd winnen met de kermis. Via deze weg willen we Arjan en Anita nogmaals bedanken voor de mogelijkheid om onze, hopelijk nog talloze, overwinningen hier te vieren. Verdere details over onze avonturen op de kermis moeten we jullie als lezer toch helaas besparen.

Het drietal bekermatches werd afgesloten tegen de regionale concurrent van de zwart-witten. De buren waarvan je het complex kan zien als je richting Barchem of Klein Dochteren rijdt, de naam van deze tegenstander is ook eerder in dit stuk al genoemd. Als echte teamplayer was de schrijver van het stuk hierbij helaas niet aanwezig maar hij heeft na wat rondvragen begrepen dat geel-blauw redelijk gelijk meekon met het ongeslagen Witkampers. Het werd 1-0 door Jorn, vervolgens kreeg de tegenstander een penalty en kon hierdoor op 1-1 komen, Jelle scoorde de 2-1 voor Witkampers en hierna moesten we de 2-2 toestaan. De wedstrijd werd hierna echter overschaduwd door een incident een half uur voor tijd waarbij Adne de bal voorgaf en hij een beweging maakte in zijn onderbeen wat je niet hoort te kunnen maken. Na onderzoek in het ziekenhuis is nu bekend dat Adne hierdoor zijn kuitbeen heeft gebroken op een lelijke manier, hij wordt binnenkort hieraan geopereerd en ze zullen dit gaan vastzetten met zoals hij het zelf noemt wat schroeven en een plaatje, knap hoe hij hier nu mee omgaat. Namens het team wensen we Adne sterkte en heel veel beterschap. De wedstrijd is hierna natuurlijk niet uitgespeeld en hierdoor is 2-2 de uitslag.
    Na de nog ongeslagen bekerperiode wachtte op 22 september de eerste competitiewedstrijd, thuis tegen Lemelerveld 2. Het lijkt erop dat het goed eten is in Lemelerveld, deze jongens zijn allemaal rond de 1,90m lang en minstens zo breed. De opponent liet meteen merken dat het niet voor niets naar Laren was gekomen en we werden wat overrompeld door hun sterke start. Dat ze een aantal mogelijkheden onbenut lieten om wellicht verdiend op voorsprong te komen maakte Joost vlak voor rust niet uit, hij vuurde uit een vrije trap knap en keihard de 1-0 voor Witkampers tegen de touwen. De tweede helft kwamen we wat beter in de wedstrijd en namen we ook wat meer deel aan het spel, dit resulteerde helaas niet in doelpunten aan onze kant. Lemelerveld bleef sterk en ze kwamen terug tot 1-2. We waren vandaag niet opgewassen tegen het felle oranje-wit en beginnen dus de competitie helaas met een nederlaag.

Hoewel we dus een valse start hebben gemaakt in de competitie hebben we door de goede voorbereiding genoeg vertrouwen dat we nog veel punten gaan pakken dit seizoen. We hebben een team met goede voetballers en aan inzet ontbreekt het bij ons op zondagochtend zeker niet. Mocht je benieuwd zijn naar een van onze potjes ben je van harte welkom om te komen kijken, we spelen eens in de twee weken thuis op het Leussinkpark om 09:30. De komende wedstrijd is echter uit bij Sc. Overwetering op 29 september, waar je natuurlijk ook van harte welkom bent als je wat verder wil reizen om ons in actie te zien.

Als Witkampers 2 wensen we iedere Witkamper een sportief seizoen en veel plezier toe.

Tekst Joren Bloem