Inhaalwedstrijd tegen sv Orderbos

Witkampers sleept een puntje uit het vuur

Glanerbrug, 20 november 2022
    Eilermark - Witkampers (1-0) 2-2

In de achtste wedstrijd van dit seizoen speelt Witkampers opnieuw tegen een tegenstander waar het geen historie tegen heeft. Eilermark speelde jarenlang in de Twentse derde en vierde klasse A. Sinds 2019 zijn de blauw witten uit Glanerbrug actief in de tweede klasse.

In ijskoude omstandigheden trappen Eilermark en Witkampers af. Het kwik blijft hangen op zo'n 2 graden boven nul en zodoende is het zowel op als naast het kunstgras niet erg aangenaam. Vanuit het Larens perspectief geldt dit ook voor de wedstrijd. Eilermark neemt het heft in handen en is vanaf het begin van de eerste helft de bovenliggende partij. Witkampers komt af en toe in de buurt van het Eilermark doel, krijgt een enkele corner, maar komt niet tot veel meer. Binnen het kwartier komt de thuisploeg dan ook op voorsprong. Er wordt door een aantal Larense spelers nog geprotesteerd voor een vermoedelijke handsbal. Hier wordt geen gehoor aan gegeven en dus staat Witkampers snel op achterstand. Als na een half uur spelen Bastian Beuzel uitvalt, de uitblinker van de afgelopen weken, gaat het er niet vrolijker uitzien voor Witkampers. In de rest van de eerste helft is Eilermark de baas en is het enige positieve dat de achterstand niet nog hoger is geworden.

De tweede helft begint dramatisch voor Witkampers. Binnen 90 seconden komt Eilermark op 2-0 en gevoelsmatig is elk goed resultaat voor de zwart witten wel heel ver weg. Nog voor het uur verstreken is komt Eilermark tot nog een paar kansen, een afgekeurde goal en meer balbezit. Uit een spaarzame uitbraak houdt Witkampers een corner over en deze eerste kans van de middag vliegt gelijk binnen. Roald Straalman is het meest alert en werkt de bal in het doel van Eilermark. Een paar minuten later slaat Witkampers opnieuw toe. Eilermark is toch een beetje geschrokken van de onverwachte tegentreffer en Chiel Oudenampsen profiteert van verwarring in de achterhoede van de thuisploeg. Ongelooflijk eigenlijk, Witkampers heeft nauwelijks kansen gekregen, maar komt wel knap terug.

In de fase na de gelijkmaker moet Eilermark zich herstellen en probeert Witkampers nog gevaarlijk te worden. Dit lukt niet echt, waar de thuisploeg zeker wel gevaarlijk blijft. In de slotfase is het nog tijd voor een echt slotoffensief. In de vijfde minuut van de blessuretijd komt Witkampers heel goed weg als een keihard schot op de lat eindigt. Na het laatste fluitsignaal is Eilermark begrijpelijk chagrijnig over de twee punten die zij vanmiddag verloren. Voor Witkampers mag het vanmiddag veroverde punt worden gekoesterd. De Larenaren toonden karakter en behalen een knap resultaat na een kansloze achterstand. Volgende week speelt Witkampers weer een thuiswedstrijd, tegen AZC uit Zutphen.