• Witkampers verliest matige wedstrijd tegen Vorden

Vorden, 29 januari 2023
    VV Vorden – Witkampers (2-0) 2-0

Hoewel de sportcomplexen van Vorden en Witkampers niet ver uit elkaars buurt liggen voelt deze wedstrijd niet als een echte derby. Voor Vorden is de rivaal al een aantal jaren AZC, dit zijn met enige regelmaat wedstrijden waar de vonken vanaf vliegen. Voor Witkampers is het uiteraard de strijd met Lochem. In de voorbereiding van dit seizoen speelde Witkampers een bekerduel tegen de tegenstander van vandaag. Tijdens die wedstrijd was het lekker weer, iets dat niet gezegd kan worden over deze 29e januari. Het is koud en het waait hard, in combinatie met een verre van egaal veld geen ideale omstandigheden.

De openingsfase van deze wedstrijd is ook weinig verheffend en zorgt niet voor wat voetbal-warmte bij het aanwezige publiek. Vorden en Witkampers grossieren in balverlies. Over en weer worden de nodige kleine overtredingen gemaakt en zit er maar weinig tempo in het spel aan beide zijden. Witkampers komt in de eerste twintig minuten niet tot een uitgespeelde aanval en ook de gastheren komen niet verder dan een enkele diepe bal.

Na een half uur spelen krijgt Witkampers de eerste echte kans van de wedstrijd. De Larenaren zijn deze hele middag gevaarlijk vanuit de spelhervatting, Chiel Oudenampsen kopt net naast. Een paar minuten later lijkt Witkampers op voorsprong te komen door een hard schot van Matt Stegeman. Zijn schot in de lange hoek vliegt net over.

Er is verder weinig te genieten deze eerste helft, het is heel matig allemaal. De 1-0 van Vorden zal ook niet de boeken ingaan als het mooiste doelpunt ooit, maar de Larense defensie ziet er op dat moment niet goed uit. Net voor rust komt Vorden ook nog op een 2-0 voorsprong als een corner helemaal vrij mag worden binnengekopt.

Het eerste kwartier van de tweede helft is van Larense zijde een stuk beter. Witkampers heeft duidelijk de intentie om van deze tweede helft iets te maken. Precisie en een klein beetje geluk ontbreken echter om een aansluitingstreffer te maken. Na deze best leuke opening gaat ook de tweede helft richting het niveau van het eerste bedrijf. Witkampers krijgt nauwelijks kansen meer. Vorden op haar beurt vind het allemaal prima, krijgt een paar kansen en vertraagt waar het kan. Witkampers mist vandaag een mooie kans om steviger in de middenmoot te komen. Vorden daarentegen doet goede zaken.

Volgende week speelt Witkampers een uitwedstrijd tegen BonBoys in Haaksbergen.