Witkampers verspeelt zege in slotfase

Witkampers 1 – VV Montferland 1 (1-0) 2-2
    Laren, 13 oktober 2019

Na de grote hoeveelheid regen vorige week is het deze zondag heel wat beter toeven langs de lijn voor de Larense supporters. Een thuiswedstrijd, de eerste van dit seizoen, tegen VV Montferland kan misschien wel de eerste zege van het seizoen opleveren. De gasten zijn niet goed aan het seizoen begonnen met 3 nederlagen, maar ook Witkampers kent een slow start met 1 punt uit twee wedstrijden.

Na een beginfase met weinig kansen maar met meer Larens balbezit krijgen de Zwart Witten een aantal kansen om op voorsprong te komen. Voor rust is Daan Hento scherp bij een bal die tussen hem en de keeper valt. De Montferland doelman komt nogal lomp uit maar de bal hobbelt wel in het net, 1-0.

In de tweede helft krijgt Witkampers via Sander Kok een grote kans, zijn bekeken schot eindigt op de paal. Daarna slaan de gasten terug, tegen de verhouding in, dat wel, staat het 1-1.

Vervolgens geeft Witkampers de beste reactie die mogelijk is, Daan Hento schiet twee minuten later met een schot uit de draai de thuisploeg weer op voorsprong. Daarna komen er nog een paar mogelijkheden op meer maar echt grote kansen komen er niet meer. Een slotoffensief van Montferland komt ook niet helemaal uit de verf maar een paar minuten voor tijd gaat het wel helemaal mis voor Witkampers. Een cornerbal wordt niet goed verwerkt door de Larense defensie en Montferland komt op 2-2.

Een bijzonder matig resultaat gezien het spelbeeld, ook vandaag werd er bij vlagen prima gespeeld, maar daar heb je niets aan op de ranglijst. Volgende week een nieuwe kans op 3 punten, maar dat moet dan wel gebeuren in een lastige uitwedstrijd in Gaanderen

Foto's Jan Dijkerman