Dringend gezocht! Schrijver/redacteur voor ons thuisblaadje

Vrouwen en kinderen eerst

Laren, 8 maart 2020 Witkampers Vr1 – SC ’t Zand Vr1 (1-0) 1-0

‘Vrouwen en kinderen eerst’

Na drie maanden speelde Vrouwen 1 vandaag eindelijk weer een thuiswedstrijd. Sinds vorige week hebben we de vierde plek op de ranglijst weten te bemachtigen door uit te winnen van RKSV Nuenen. Vandaag op het programma de nummer 5: SC ’t Zand, bij winst slaan we een gat in de ranglijst met nog een wedstrijd minder.

Iets later dan 12:00 uur wordt er afgetrapt. Al snel blijkt dat we niet in ons doen zijn. Er wordt meerdere malen op slordige wijze balverlies geleden, de linies staan te ver uit elkaar, er wordt niet zoals gebruikelijk goed gecombineerd, maar wat vooral ontbreekt is de beleving in ons spel. Desalniettemin zijn de grote kansen voor ons. Vanuit een strakke corner van Daphne wordt Tessa vogelvrij gelaten, maar kopt de bal net over. Niet veel later weet de keepster van ’t Zand een vrije trap knap af te weren en ook was het Tessa die de bal vrij in het zestienmetergebied met haar linker net naast het doel plaatste. Gelukkig weet aanvoerster Marieke in de 30e minuut het net te vinden. Carmilla zoekt onze spits met een lange bal op, de verdedigster weet de bal niet goed uit te verdedigen waardoor Marieke 1 op 1 met de keepster komt te staan en de rust weet te bewaren. Een minuut voor rust komen we met een grote schrik weg. Doordat onze tegenstander het spel snel van links naar rechts weet te verleggen, raken we de kluts kwijt. Vanaf de rechterflank wordt een bal strak over de grond voorgezet en geen van onze verdedigsters weet de bal van richting te veranderen waardoor de bal vrij voor de voeten van de linksbuiten komt. Maar net als vorige week laat onze keepster Anne zien dat zij van onschatbare waarde is en weet op knappe wijze de bal met haar voet uit het doel te houden.

In de tweede helft was het aan ons de taak om meer passie en beleving in ons spel te brengen. Door onze slordige fouten in de eerste helft, kregen onze gasten uit Noord Brabant het gevoel dat er nog wat te halen viel. Zo begonnen ze halverwege de tweede helft meer druk naar voren te zetten waardoor we gedwongen werden Marieke een linie terug te laten zakken. Het belangrijkste was nu om de drie punten in Laren te houden. ’t Zand probeerde via lange ballen de gelijkmaker te zoeken. Het laatste kwartier stond voor ons vooral in het teken van ‘vrouwen en kinderen eerst’, zolang ons doel maar schoon zou blijven. Ons spel heeft niet de schoonheidsprijs gewonnen, maar gelukkig hebben we weer drie punten bij kunnen schrijven!

Volgende week gaat Vrouwen 1 op bezoek bij Buitenveldert sc. Vr1 in Amsterdam. Om 14:00 uur wordt er afgetrapt tegen de nummer 11.

Opstelling: Beumer, Bruggeman, Wijnbergen, Jansen, ter Harmsel, Bon, Klein Braskamp, Braakman, Rinders (’45 Harbers), van de Pol, Schilderinck

Tekst: Carmen Wijnbergen
    Foto's Marleen Wijnbergen