Schoolvoetbaltoernooi 2024

Witkampers Vrouwen 1 vs FC Eindhoven AV Vr2

Laren, 27 september 2020 Witkampers Vrouwen 1 – FC Eindhoven AV Vr2 (1-1) 2-3

Nadat we vorige week geen punten wisten te halen, waren we extra gebrand om dit vandaag recht te gaan zetten. Na een goede warming-up wordt er iets over twaalf afgetrapt.

Al snel blijkt dat de Vrouwen uit Eindhoven goed rond kunnen tikken waardoor ze een aantal keren gevaarlijk voor ons doel komen. We komen in de beginfase goed weg maar toch staan we na twintig minuten terecht tegen een 1-0 achterstand aan te kijken. We geven niet op en zetten er allemaal een tandje bij. Er worden meer duels gewonnen en de winnaarsmentaliteit die vorige week ontbrak, kwam naar boven. Nog geen minuut voor rust resulteerde dit in een vrije trap, ongeveer 25 meter verwijderd van het doel. Tessa stapt achter de bal en schiet vol overtuiging de 1-1 (in de kruising) binnen. Dit op het juiste moment, want de scheids fluit gelijk om te rusten.

De tweede helft starten we goed en zetten het spel van de laatste twintig minuten voort. In de 65e minuut komen we op voorsprong; Marieke weet het veld goed breed te houden en kan vrij voorzetten, ze weet op perfecte wijze het hoofd van Elisa te vinden die hem alleen maar hoeft aan te tikken, 2-1. Vanaf dat moment gaat Eindhoven steeds meer druk zetten, waardoor wij het een stuk lastiger krijgen. Misschien is het onze fout geweest om terug te lopen, in plaats van juist ook druk vooruit te zetten. We weten deze voorsprong 20 minuten vol te houden, maar helaas staat er in de 85e minuut een 2-2 op het scorebord. Niet vlak daarna wordt Daphne 1 op 1 gezet met de keepster en weet beheerst af te ronden. Helaas zag de grensrechter, tot iedereens verbazing, hier buitenspel in. Nog geen drie minuten later geven we het helemaal weg, Eindhoven komt langszij en dat betekent dat er weer geen punten zijn behaald.

Volgende week staat de uitwedstrijd tegen DSE op het programma. Om 13:00 uur wordt er afgetrapt in Etten-Leur. Net als onze vorige wedstrijd is er een grote bus geregeld, helaas mogen we vanwege de nieuwe maatregelen geen supporters meer meenemen. Wil je graag op de hoogte blijven tijdens de wedstrijd? Volg dan ons Instagramaccount!

Opstelling: Hammingh, Bruggeman, Wijnbergen, Schilderinck I. (75’ Nieuwenhave), Ter Harmsel, Veneboer (45’ Braakman), Klein Braskamp, Snellink, Harbers, van de Pol, Schilderinck D.

Tekst: Carmen Wijnbergen