Witkampers wint boeiende derby

Lochem, 10 oktober 2021 Sportclub Lochem - Witkampers (1-2) 1-3

Een heel seizoen bestaat dit seizoen in de derde klasse B weliswaar uit 24 wedstrijden maar voor veel mensen in Laren en Lochem zijn er 2 wedstrijden die eruit springen op de voetbalkalender. Lochem-Witkampers en Witkampers -Lochem blijft een apart en mooi treffen en in veel opzichten een echte derby. De omstandigheden vanmiddag op sportpark de Elze zijn perfect. De zon schijnt, het veld ligt er optisch perfect bij, kortom het is tijd om weer eens te kijken hoe de krachtsverhoudingen tussen de buurmannen op dit moment liggen.

Lochem begint sterk aan de wedstriijd. De Lochemers zoeken de aanval en komen in minder dan 15 minuten tot 4 kansen voor het Witkampers doel. Waar de eerste twee kansen en een kopbal nog geen doel treffen is het de vierde keer raak. Een bijna perfecte aanval van Lochem wordt rustig afgerond en de thuisploeg staat op een 1-0 voorsprong. Zeker geen lekker begin voor Witkampers dat verre van sterk aan de wedstrijd is begonnen. Gelukkig lukt het Witkampers wel om snel van zich af te bijten en iets terug te doen. Na een voor Witkampers mislukte corner gaat Lochem iets te laconiek om met het herwonnen balbezit en stelt Raoul Haijtink met de mooiste voorzet van de middag Christian Beuzel in staat om fraai en technisch beheerst af te ronden.

De gelijkmaker zorgt er gelijk voor dat het spelbeeld volledig kantelt. Lochem komt niet meer tot echt grote kansen en Witkampers lijkt veel vertrouwen te putten uit het feit dat het in staat was om snel te reageren op de ontstane achterstand. Na ruim een half uur spelen komt Witkampers op voorsprong. Christian Beuzel laat zien over veel meer snelheid te beschikken dat de laatste linie van Lochem, loopt één van de twee centrale verdedigers er helemaal uit en schuift de verdiende 1-2 voorsprong binnen.

Net voor rust krijgt uitblinker van de eerste helft Christian Beuzel een flinke schop te verwerken van zijn directe verdediger. Deze mag zeker niet klagen, maar doet dit wel, dat de scheidsrechter (die overigens een prima wedstrijd fluit) het bij een gele kaart houdt.

In de tweede helft blijft Witkampers aandringen. Daan Hento treft met een kopbal geen doel en een corner van Witkampers gaat via via op de paal in de lange hoek. Sporadisch doet Lochem iets terug, de thuisploeg komt niet meer tot enorme kansen maar zo lang het 1-2 is kan er natuurlijk altijd nog iets gebeuren. Zowel qua veldspel als kansenverhouding is Witkampers duidelijk de bovenliggende ploeg. Het enige dat nog ontbreekt is een goal die de wedstrijd definitief in het slot gooit. Lochem blijft met hangen en wurgen overeind, heeft af en toe een overtreding nodig en de derby blijft tot het einde boeiend doordat er maar 1 doelpunt verschil tussen beide teams blijft.

In  de eerste minuut van de blessuretijd valt de definitieve beslissing. Daan Hento, die geen geweldige wedstrijd speelt, sluit de middag met een formidabele goal af. Eerst soleert hij langs ongeveer de hele Lochem defensie  om vervolgens vanuit een lastige hoek keihard af te ronden, hoog in het doel. Een fraai einde van een boeiende derby met de eerste 3 punten voor Witkampers van dit seizoen.

Opstelling Witkampers: Pakkert, Schreibelt, Haverkamp, Marsman, Saaltink, B. Brummelman, Straalman, Haijtink, C. Beuzel, D. Hento, Woestenenk
    ingevallen bij Witkampers: J. Hento, den Haan, Wilgenhof