Herman Elkink “Koebus” krijgt een Koninklijke onderscheiding

AFC Vr1 net te sterk voor Witkampers Vr1

Laren, 28 januari 2024
    Witkampers Vr1 - AFC Vr1 (0-0) 0-2

Zondagochtend stond er voor Vrouwen 1 een wedstrijd tegen AFC op het programma. Een wedstrijd waarin wij nog wat goed te maken hadden, na de 6-0 nederlaag in Amsterdam.

Ondanks dat het had gevroren en de scheidsrechter niet kwam opdagen, kon er 20 minuten later dan toch nog afgetrapt worden op het Leussinkpark. Want onze redder in nood Andre van de Pol had snel zijn scheidsrechter spullen gepakt, zodat de wedstrijd alsnog gespeeld kon worden (nogmaals dank hiervoor!!).

We begonnen scherp aan de wedstrijd, wat resulteerde in een vroege kans. Daphne stuurde Lotte goed weg, maar helaas won de keepster de 1 op 1 situatie. Niet veel later gaf Rinus een diepe bal op Daphne, wat ook resulteerde in een 1 op 1 situatie met de keepster. Maar waarbij de bal weer in de handen van de keepster eindigde. Na 20 minuten begonnen wij wat te verzwakken en waren de kansen voor AFC. Gelukkig resulteerde geen van deze kansen in een goal voor AFC, mede door goed keeperswerk van Isa. We gingen rusten met de brilstand op het scorebord.

AFC begon wat scherper aan de tweede helft dan wij, waardoor we wat meer onder druk kwamen te staan. Gelukkig resulteerde dit niet in echt grote kansen voor AFC. Zelf hadden wij tussendoor ook nog wat kansen. Lotte werd nog een keer goed weggestuurd, maar de keepster van AFC redde goed. Vlak daarna, vanuit een snelle omschakeling van AFC, vliegt de bal er dan toch aan de andere kant in en stond de 0-1 op het scorebord. We hebben nog ons best gedaan om de aansluitingstreffer te maken, maar helaas zat dit er niet meer in. Hierdoor kwam er voorin voor AFC meer ruimte en wisten zij daar goed gebruik van te maken. In de 90e min schoot AFC dan ook nog de 0-2 binnen. Dit was tevens ook de eindstand. Helaas wisten wij dus weer niet te winnen van AFC, maar kunnen we wel terugkijken op een goede wedstrijd. Aankomende zondag spelen wij tegen de koploper ADO ’20 en zullen wij weer ons best doen om de drie punten mee te nemen naar Laren!

Tekst: Kaylee Langeler