Inhaalwedstrijd tegen sv Orderbos

Almen-Harfsen JO17- 1G vs Witkampers JO17-2

Almen, 16 november Almen-Harfsen JO17-1G - Witkampers JO17-2 2-2

Almen-Harfsen JO17-1G tegen Witkampers JO17-2. Dat was de wedstrijd die vandaag op de planning stond. Er was enige verwarring over waar we moesten spelen. De locatie was in Almen. De wedstrijd stond gepland om 11:00 uur. Een tijd waarop de meeste van onze jongens normaal nog in bed liggen op zaterdag.

De personele problemen van de afgelopen week waren helaas nog niet opgelost. We gingen dus met 11 fitte spelers op pad. Meer heb je er eigenlijk ook niet nodig. De scheidsrechter had zich verlaat en kwam om 11:05 uur op het fietsje op de accommodatie. Hij had daardoor gelukkig geen warming-up nodig en de wedstrijd kon beginnen. De wedstrijd begon nogal rommelig. We kregen geen grip op hun agressieve spel. Hun laatste man was een rap baasje die alle diepe ballen op onze spitsen wist te onderscheppen. Na een kwartiertje werd door een foute inspeelbal naar het middenveld de score door de thuisclub geopend: 1–0 achter. Als we een keertje voor hun goal kwamen werden onze schoten elke keer geblokt door een tegenstander. Tot overmaat van ramp sprong een tegenstander ongelukkig op de enkel van Sam en deze moest met een ei op de enkel het veld verlaten. Dan maar met 10 man verder. Weer een 10 minuten later ging Floris door de enkel. En toen waren er nog maar 9. We weerhielden hun wel van scoren en zo gingen we de rust in met een kleine achterstand.

1 van de geblesseerden, Bart, had nog wel zijn voetbaltas meegenomen. Toen maar een reeds eerder beproefd concept doorgevoerd. Bart in de goal en Rinze als rechtsbuiten in het veld. De eerste de beste vrije trap van ons op rand 16 werd door Rinze in de rebound zeer attent ingeschoten: 1–1. Iets later werd door een actie van Danny de bal zuiver onderin de hoek geplaatst en was het zowaar 1–2 voor ons. De druk werd nog verder door de tegenstander opgevoerd en ze kregen ook een paar goede kansen. We hielden lang stand, maar ongeveer 10 minuten voor het eind werd het toch 2 -2. Tot overmaat van ramp kreeg Stijn een paar minuten voor het eind nog een tik op zijn hak waardoor ook hij nog uitviel.

We hebben wel de 2-2 over de eindstreep getrokken. Knap dat we met 10 man toch 2 keer wisten te scoren. Het was een waar voetbalgevecht waarbij we helaas niet ongeschonden uit de strijd zijn gekomen. Voor volgende week weer een puzzel om genoeg spelers op de been te krijgen. Maar ach, dat zien we volgende week wel weer.

Eerst genieten van het weekend!