Bentelo JO17-1 Witkampers JO17-1

Bentelo, 7 december 2019 Bentelo JO17-1 - Witkampers JO17-1 0-9 (0-8)

Het jaar begon goed met de oefen wedstrijden tegen hoofdklassers die we wisten te winen De volgende ronde van de beker was ook gehaald . De doelstelling van het team was dan ook om kampioen te worden .Toen kwam de eerste wedstrijd van het seizoen;uit naar Enschede. Het was een zwaar bevochte wedstrijd met 2 gele kaarten en 1 rode kaart .Die wedstrijd verloren we met 7-5 en we stonden ergens onderaan in de ranglijst .De wedstrijden daarna werd het voetbal ook steeds beter en de resultaten ook . Toen moesten we uit naar Eibergen die speelde ook mee met het kampioenschap en als we deze wedstrijd hadden verloren dan werden zij kampioen. De wedstrijd begon slap van onze kant maar na de eerste kwartier kwamen we meer in ons spel en waren beter toch was het moelijk om kansen te creëren de rust stand was dan ook 2-2 . De 2de helft waren we zeer sterk en zijn ook haast niet in de problemen gekomen achterin. Alleen de kansen creëren was nog steeds wel moelijk maar aan het eind van de wedstrijd stond er 2-3 op het score bord .Nu stonden we weer gelijk kwa punten alleen op doelsaldo stonden we er 1 achter . Met nog 2 wedstrijden voor de boeg was het een moelijk opgave want we speelden nog tegen de nummer 4 en 11 van de competitie en Eibergen tegen de nummer 6 en 10 . De ene laaste wedstrijd scoorde Eibergen met 3 goals verschil en wij ook . De laaste wedstrijd kwam het er op aan we stonden 1 goal achter op Eibergen en we wisten hoeveel we er moesten maken want Eibergen speelde voor ons en een paar ouders waren daar wezen kijken we kwamen te weten dat ze met 8 goals verschil hadden gewonnen . Het vertrouwen in het team was er wel maar we wisten dat het heel moelijk zal worden . De eerste helft was van start gegaan en de eerste helft speelde we onze beste eerste helft van het seizoen met hoge druk en daarom stonden we in de rust al met 0-8 voor .We wisten dat we er nog een moesten maken de 2 de helft maar dat ging zo makkelijk nog niet we hadden er moeite mee om er door heen te komen de 2 de helft maar het lukte ons nog 1 keer om te scoren de laaste 10 minuten en toen stond het 0-9 en dat was de uitslag die we moesten halen om kanpioen te worden . De laaste paar minuten maakten we bijna nog een eigen goal maar onze keeper had hem en toen was het tijd en waren we kampioen .Toen hebben we er een mooi feestje van gemaakt in de kleedkamer en toen naar Stegeman wat eten en drinken en daarna naar Luuk toe met team .

Tekst: Bram en Daan Rekers