Herman Elkink “Koebus” krijgt een Koninklijke onderscheiding

Beuningse Boys Vr1 net te sterk voor Witkampers Vr1

Beuningen, 3 december 2023
    Beuningse Boys Vr1 - Witkampers Vr1 (2-0) 3-2

De dag begon vroeg vandaag. We moesten ons om 08.30 al melden in de bestuurskamer. Nog half in slaap begon de trainer met het uitleggen van het plan van aanpak. Volle bak er samen voor gaan was de opdracht. Voordat we vertrokken mocht Sarieke nog het welbegeerde 30 shirt in ontvangst nemen. Sarieke mocht namelijk 30 kaarsjes uitblazen vandaag!

Aangekomen in het ijskoude Beuningen kon de wedstrijd beginnen. Al direct hebben we moeite met het gladde veld. We kunnen de bal niet goed in de ploeg houden en dit resulteert in veel kleine kansjes over en weer. In de 10e minuut krijgt Beuningse Boys de bal aan de zijkant ter hoogte van de 16 meter. Deze bal wordt voorgezet en vliegt per ongeluk in het goal. Net als vorige week staan we weer snel op achterstand. Deze keer lukt het alleen niet om snel de aansluitingstreffer te maken. In de 17e minuut wordt Romy op de rand van de 16 meter neergelegd. Daphne gaat achter de bal staan, maar deze vliegt helaas over. We blijven het proberen om kansen te creëren. Er mist van onze kant de overtuiging en het fanatisme om die goal te maken. In de 25e minuut geeft Beuningse Boys de zoveelste lange bal en deze kan door ons niet worden verwerkt. De aanvaller krijgt de kans om te schieten en werkt de bal in het netje. We gaan met een 2-0 achterstand de rust in.

Na een goed woordje van de trainer komen we wat gedrevener de kleedkamer uit. In de eerste 5 minuten na rust creëren we wederom wat kansen die allemaal mis gaan. Nadat Isa een 1 op 1 weet te stoppen krijgt Beuningse Boys een corner. Aukje werkt deze wat onorthodox weg. Maar de verdediging van Beuningse Boys weet niet wat ze met de bal en de aanstormende Lotte moeten. Lotte snoept haar de bal af en werkt de bal netjes langs de keeper in de goal, 2-1. We nemen steeds meer het initiatief en creëren steeds meer kansen. In de 65e minuut dribbelt Daphne met de bal die uiteindelijk bij Yinke voor de voeten beland. Die bedenkt zich geen moment en haalt uit, maar helaas de bal vliegt over. We oefenen steeds meer druk uit op de verdediging van Beuningse Boys. In de 80e minuut komt Beuningse Boys er nog een keer uit met een counter en werken hun 3e kans van de wedstrijd binnen. We kijken weer tegen een grotere achterstand aan. Beuningse Boys doet wel, wat wij vergeten te doen... In de 85e minuut krijgen we nog een vrije trap. Deze keer gaat Rinus achter de bal staan. Waar ze deze in de 1e helft nog op de kruising schoot, schiet ze deze nu strak in de kruising. We proberen nog een goaltje te maken om nog een punt mee naar huis te kunnen nemen. Dit lukt helaas niet en staan we dus na 90 minuten met lege handen. Volgende week spelen we de laatste competitie wedstrijd voor de winterstop thuis tegen Trekvogels. Dan gaan we weer opnieuw proberen om de 3 punten te winnen.

Tekst: Tessa Veneboer