• De gifbeker moet waarschijnlijk eerst helemaal leeg

Nuenen 21 augustus, RKSV Nuenen VR1-Witkampers VR1 (1-0), 1-0

Vandaag de uitwedstrijd tegen RKSV Nuenen. De vraag wordt gelijk beantwoord, het ligt namelijk tussen Helmond en Eindhoven in. De wedstrijdbespreking werd ditmaal niet in de bespreekkamer gehouden, maar in de bus. Het één en ander werd nog duidelijk en om 14.30 uur werd er afgetrapt.

Helaas begon Witkampers niet sterk aan de eerste vijftien minuten. Nuenen had goede loopacties, waardoor de Witkampers het spoor even bijster was. Na 10 minuten viel dan ook de 1-0 aan de verkeerde kant. Een voorhoedespeelster kon wegdraaien en gaf een steekpass op een doorgelopen middenvelder. In eerste instantie redde Isa, maar in de rebound ging de bal er alsnog in.
    Vervolgens draaide het spelbeeld om. Witkampers zette slimmer druk en Nuenen kwam er niet meer zo makkelijk onderuit. Witkampers kwam ook meer aan spelen toe en er lag vooral ruimte achter de achterste linie. Sterre had nog een mooie kans op de 1-1, maar deze ging er helaas niet in. Net voor rust had Nuenen nog kans op de 2-0, maar ze kopte naast.

De regenbogen waren verdwenen, de zon ging onder, dus er kon worden begonnen aan de tweede helft. Mocht je dit nou lezen, dan mag je appen naar Dora en krijg je een biertje van Esty. Even terug naar de wedstrijd: Nuenen probeerde vooral bij de uittrap meer druk te zetten, waardoor we minder makkelijk aan het voetballen kwamen. Isa legde de bal er gelukkig goed overheen en de tweede ballen werden gewonnen. Opnieuw werd de ruimte achter de linie gezocht, maar tot echte kansen kwam het niet. Ilse wist de bal nog knap op goal te schieten, maar raakte via de keeper de paal.
    De duels werden er niet gezelliger op, doordat niet alleen de bal werd geraakt. Helaas kwamen we niet meer aan het voetballen toe en werd er alleen de lange bal gezocht. In de 75ste minuut kwam Carmilla erin voor Els en schoof Vene door naar het middenveld. Witkampers bleef het proberen, maar helaas viel er geen doelpunt. Opnieuw geen punten voor vrouwen 1, maar zoals Martin zegt: ‘’De gifbeker moet waarschijnlijk eerst helemaal leeg.’’

Scholthof, Veneboer, Nieuwhave, Wijnbergen, ter Harmsel, Wesseldijk (’75 Bruggeman), Braakman, Schilderinck, Kuijper, van de Pol, Harbers. Tekst: Els Wesseldijk

Tekst: Els Wesseldijk