De Witkampersvrouwen houden een goed gevoel over van deze wedstrijd.

Laren 8 mei 2022, Witkampers - FC Berghuizen  0-3

Deze zondag hadden de dames van de Witkampers een thuiswedstrijd tegen Berghuizen uit Oldenzaal. Een oude bekende, waar de dames altijd veel moeite mee hebben om tegen te spelen.

Er was door de dames een meidendag georganiseerd. Meiden tussen de 8 en 15 jaar mochten mee het veld oplopen met dames 1 waarbij in de rust een panaltyrace werd georganiseerd. Na de wedstrijd van de dames, werd er een clinic gegeven door Matthijs met behulp van een aantal dames. De meiden hebben een erg leuke dag gehad!

Snel terug naar de wedstrijd. De basis bestond na een lange periode weer uit eigen speelsters. De dames hadden een goede warming-up achter de rug waarna ze het veld op liepen met de meiden aan hun hand. Pupil van de week Fleur trapte voor ons af en scoorde in het doel van Berghuizen. Dit was een goed voorbeeld voor hoe de dames het moesten doen.

De dames begonnen erg sterk aan de wedstrijd. Ze hadden veel balbezit en kwamen tot mooie kansen. Helaas vond de grensrechter het nodig de goal, gemaakt door Elisa, af te vlaggen voor buitenspel. Daphne mocht ook weer voetballen. Ze had de schaar uit haar keukenla gehaald maar dit mocht helaas geen kansen opleveren. Goed geprobeerd Daphne!

Polly vond het nodig om de toerist uit te hangen in Curaçao. Waardoor er een plekje in de spits vrij kwam voor Tessa KB. KB mocht weer een hele wedstrijd in de wei staan. KB met haar fraaie passes zette andere spelers goed voor de goal, al kwam ze zelf soms wat snelheid te kort.

Verdergaand op de snelheid. Die hadden we ook niet aan de andere kant van het veld. Hier stond het centrale duo Wijnie en Rinus. Maar gelukkig waren daar nog Cammie en Vene. Cammie met de snelheid en Vene met haar uitschuif benen, waardoor de buitenspelers van Berghuizen het erg moeilijk kregen. Cammie had honger en hapte hierbij een paar keer bij haar tegenstandster waardoor deze haar kon passeren (jammie Cammie). Aan de andere kant achterin was Vene aan het shinen met haar nieuwe trommelvlies. Vene tip voor jou: marktplaats verkoopt helmpjes ;). We vergeten nu natuurlijk de belangrijkste schakels op het middenveld. Met onze motor op het middenveld, Dora, waarbij je maar nooit weet of de passes aankomen. Is dit dan geluk of wijsheid? Niet te vergeten Femke op de linksmid. Femke heeft maar 1 doel in de wedstrijd, dit is zoveel mogelijk enkels aantikken. Dit doet ze natuurlijk wel heel onschuldig waardoor ze nooit een gele kaart krijgt. Last but not least ons geheime wapen, Els. Altijd hardwerkend waarbij ze goed wegdraait van haar tegenstandster, maar soms draait ze door.

We hadden een sterkte bank met onze ster(re) spelers. Waarbij in de tweede helft Sterre op de rechtsbuiten mocht schitteren en Lotte op de linksmid enkeltjes kon gaan trappen. Helaas was dit niet het enige wat op de bank zat. Martin en Peter, super dat jullie er ook bij waren voor de coaching en aanmoediging. Mark, jij mag er ook wezen. Trouwens heb jij geen spierpijn in je armen van die vlag zo vaak omhooghouden?

Ondertussen maakte Berghuizen 3 doelpunten in de goal van Isa. Isa dit lag toch gewoon aan het veld?

Even snel samengevat de dames hebben deze thuiswedstrijd dus verloren met 0-3. Wel hebben de dames een goed gevoel overgehouden aan deze wedstrijd. Er is namelijk sinds tijden weer een goede wedstrijd afgeleverd. Waarbij de dames elkaar goed wisten te vinden en kansen creëerden. De dames reizen zondag 15 mei af naar Bavel. Er wordt om 14:30 uur afgetrapt. De dames hopen dan eindelijk 3 punten mee terug te nemen naar Laren.

Tekst: Dorien ter Harmsel
    Foto’s: Jan Dijkerman