• DEBUUT VAN VR1 IN DE HOOFDKLASSE

Laren GLD, 22 september 2019 WITKAMPERS VR1 – BAVEL VR1 (0-0) 1-0 VR1 opende haar eerste seizoen in de hoofdklasse met een thuiswedstrijd tegen Bavel VR1, een team uit een dorpje naast Breda. Om half 11 verzamelden de vrouwen zich bij de club en werd er gestart met een wedstrijdbespreking. In tegenstelling tot voorgaand seizoen was er niet veel bekend over deze tegenstander, wat deze wedstrijd des te spannender maakte. Na een snelle teamfoto en een ietwat slordige warming-up stonden de vrouwen om 12 uur aan de aftrap. De eerste helft van de wedstrijd was aftasten. Hoe speelt de tegenstander, waar zijn ze goed in en waar minder en waar liggen de kansen? De vrouwen uit Laren hadden veel balbezit en speelden geduldig rond achterin terwijl er werd gewacht op een fout van de tegenstander. Het eerste gevaar van de vrouwen uit Laren kwam dan ook pas na een klein half uur spelen. Net buiten de zestien meter werd er een overtreding gemaakt op Elisa, waarna een vrije trap van Polly maar net langs de verkeerde kant van de paal werd gekruld. Verder werd er in de eerste helft niet gescoord, waardoor de vrouwen met een 0-0 stand de rust in gingen.

In de rust werd duidelijk dat zowel speelsters als trainers voelden dat er meer uit deze wedstrijd te halen was en dat de vrouwen deze wedstrijd zeker niet hoefden te verliezen. Na de rust werd het spel van de eerste helft meteen weer opgepakt. Een goede vrije trap van Carmen werd helaas net naast gekopt door Tessa. Aan de andere kant kwam Bavel er ook gevaarlijk uit met een voorzet vanaf de rechterkant richting de penaltystip, maar Anne kwam goed uit en had deze bal klemvast. De wedstrijd ging er feller en feller aan toe. Van beide kanten werden overtredingen gemaakt en de eerste gele kaart werd uitgedeeld aan Bavel. De vrouwen uit Bavel gingen meer druk naar voren zetten, maar dat hield ook in dat er meer mogelijkheden kwamen voor de Larense vrouwen. In de 75e minuut legde Tessa met een mooie pass de bal achter de verdediging van Bavel, waarna Mignot met een mooie actie vanaf de buitenkant de bal laag voorgaf op Josien. Zij kwam in de zestien meter voor haar directe tegenstander, maar werd geduwd waardoor zij de bal niet op goal kon schieten. Dit resulteerde in een penalty, welke strak en laag in de linkerhoek werd geschoten door Tessa: eindelijk was daar die verlossende goal.

Helaas waren de Larense vrouwen er nog niet, want er stonden nog zeker 15 tot 20 minuten op de klok. Bavel bleef de druk opvoeren, maar er werd stand gehouden. Tien minuten voor tijd gaf Josien een voorzet vanaf de linkerkant op Dorien. Ze schoot de bal knap vanuit de lucht op het goal, maar doordat deze van richting werd veranderd door een speelster van Bavel werd het een corner. De corner van Daphne werd vervolgens van de lijn gehaald door de keepster. Een aantal minuten later maakte Daphne een actie tot de achterlijn en gaf een goede voorzet op Polly, maar het schot van Polly verdween net naast het goal. De laatste minuten van de wedstrijd was het tegenhouden en wachten op het fluitsignaal van de scheidsrechter. Zelfs Josien kwam vanuit de spits terug om tussen het centrale duo mee te verdedigen. Na meer dan 90 minuten was daar dan eindelijk het fluitsignaal van de scheidsrechter en waren de eerste drie punten in de hoofdklasse binnen! Een knappe teamprestatie!
    Volgende week (zondag 29 september) speelt VR1 de eerste uitwedstrijd van het seizoen tegen Maarssen VR1. Om 14:00u wordt er afgetrapt in Maarssen.

Opstelling: Beumer, Bon (’60 Bruggeman), Wijnbergen, I. Schilderinck, Ter Harmsel, Braakman, Klein Braskamp, Van de Pol, D. Schilderinck, Jansen, Harbers (’45 Rinders).

Tekst: Carmen Wijnbergen