Doelpuntloos gelijkspel tegen DVV

Laren, 17 maart 2022 Witkampers - DVV (0-0) 0-0

Witkampers begon de flinke serie wedstrijden die gepland staan na de winterstop veelbelovend. Zowel qua doelpunten als veldspel laten de Larenaren zien niet voor niets in de bovenste regionen van de stand de staan. Afgelopen zondag kwam er echter voor het eerst zand in de motor, Ruurlo maakte het Witkampers bijzonder lastig en vertrok met een knappe 2-2. Het duel van deze donderdagavond is daarom een serieuze test voor Witkampers. Uiteraard om het goede gevoel weer terug te krijgen, om bovenin mee te blijven draaien én om het treffen met koploper OBW komende zondag van nog wat extra glans te voorzien.

De tegenstander van vanavond is DVV uit Duiven, de afgelopen seizoenen kwamen beide teams elkaar al een aantal keren tegen met voor Witkampers nogal wisselende resultaten. Op dit moment staat DVV in de grote groep clubs in de middenmoot.

In de openingsfase laten de gasten al duidelijk merken voor welk resultaat zij zijn afgereisd. Compact, goed georganiseerd en op zoek naar een schaarse kans. Het initiatief wordt gelaten aan Witkampers en de thuisploeg heeft het daar in de openingsfase niet makkelijk mee.  Het veldspel oogt wat rommelig en gehaast, de goede intenties om er vanavond iets van te maken zijn echter overduidelijk aanwezig.

De eerste kans is na een kleine 10 minuten spelen echter wel voor DVV. Een hard schot gaat net voorlangs en gelukkig komt Witkampers niet echt in de problemen. Witkampers krijgt in de eerste helft drie mogelijkheden om de score te openen. Eerst krijgt Daan Hento van korte afstand de kans om op doel te schieten, het lijkt of de bal nog stuit op het harde veld en zijn schot gaat over. Net voor het half uur verstreken is geeft Joost Hento uit stand een fraaie voorzet op Raoul Haijtink die de DVV keeper met een halve omhaal net niet kan passeren. Raoul krijgt 10 minuten later nog een kans na een mooie aanval, maar ook dit moment wordt niet omgezet in een doelpunt.

Het eerste kwartier van de tweede helft is weinig verheffend. DVV houdt tegen en doet dit met overtuiging. De gasten gaan de duels stevig aan, blijven compact voetballen en ogen fit en scherp. 20 minuten voor tijd krijgt DVV de grootste kans om op voorsprong te gaan als een kopbal net naast gaat. Het laatste kwartier is bijna helemaal in handen van Witkampers dat echt gaat voor een slotoffensief om toch die goal nog te maken. 5 minuten voor tijd houdt de DVV keeper een vrije trap van Daan Hento met het nodige fortuin tegen. In de absolute slotfase moet DVV met 10 man verder nadat een van de Duivense spelers zijn tweede gele kaart heeft ontvangen na een overtreding op Bastian Beuzel. Er volgen nog een paar hachelijke momenten voor het DVV doel maar helaas valt de bal, zoals dat soms gaat, net niet goed en komt Witkampers niet verder dan een teleurstellende 0-0.

Foto’s: Jan Dijkerman