Herman Elkink “Koebus” krijgt een Koninklijke onderscheiding

Dominant Witkampers naar finale nacompetitie

Laren, 15 juni 2022 Witkampers - VIOD Doetinchem (3-0) 4-0

Afgelopen zondag begon voor Witkampers de nacompetitie. Blauw Wit uit Nijmegen werd uiteindelijk relatief eenvoudig opzij gezet hoewel hier wel bijna 80 minuten voor nodig was. VIOD Doetinchem stond diezelfde zondag al op het randje van de afgrond, Trias stond heel lang met 0-1 voor maar in een spectaculaire slotfase met 2 doelpunten wist VIOD toch te winnen en is daarom de tegenstander van vandaag.

Afgaande op de berichtgeving van VIOD over het afgelopen seizoen beschikken zij over een jonge ploeg die verzorgd voetbal wil spelen. In de openingsfase is al duidelijk dat deze tegenstander van een ander niveau is dan in de eerste ronde van de nacompetitie. Witkampers zal echt een goede wedstrijd moeten spelen om ook vandaag een resultaat te kunnen boeken. En dit gebeurt ook, eigenlijk vanaf de eerste minuut opereert de thuisploeg met zelfvertrouwen en voetbalt goed. Dit zorgt ook voor het bijna ideale scenario in een wedstrijd als deze, een vroege voorsprong.

Nadat de eerste actie van Bastian Beuzel al voor wat onrust zorgt in het VIOD strafschopgebied is het bij het volgende moment wel raak. Opnieuw zorgt Bastian voor verwarring bij de tegenstander en schiet Raoul hard en hoog de 1-0 binnen. Na deze goal is Witkampers helemaal vol zelfvertrouwen en een tweede goal hangt ook in de lucht. Een mooi krullend schot van Bastian vliegt net aan de verkeerde kant van de paal naast en een kopbal van Daan Hento treft ook geen doel. Tussen minuut 34 en 37 zorgt Witkampers voor een nog ruimere voorsprong. Allereerst is het de beurt aan Remco Marsman. Binnen het zestien meter gebied krijgt hij de ruimte voor een bekeken schot en heel mooi beheerst schuift hij de 2-0 binnen. Daarna is het feest compleet als Bastian Beuzel aan de zijkant van het veld keihard wordt aangespeeld, met de buitenkant van de voet de bal aanneemt en zijn tegenstander dolt. De voorzet die volgt komt via Daan Hento bij Jordy Woestenenk terecht die zorgt voor de 3-0.

In de tweede helft krijgt het publiek, zowel uit Laren als uit Doetinchem is er veel support, de kans om bij te komen van de enerverende eerste helft. Er gebeurt namelijk niet zo gek veel. Witkampers neemt duidelijk wat gas terug en VIOD blijft aan de bal best comfortabel maar het echte gif om nog iets van de wedstrijd te maken lijkt ook wat te ontbreken bij de gasten. Het is zeker niet zo dat VIOD helemaal geen kansen krijgt, maar het lijkt er ook geen moment meer op dat het nog spannend gaat worden. Vlak voor tijd scoort Witkampers zelfs nog een vierde goal. Invaller Colin Stegeman weet Jordy Woestenenk aan te spelen en hij wandelt de 4-0 binnen voor Witkampers.

Een zeer verdiende 4-0 overwinning in een wedstrijd die in de eerste helft van een heel hoog niveau was en een tweede helft zonder problemen is de slotconclusie van vanavond. Dit alles betekent een finale aanstaande zondag op een nog te bepalen locatie tegen vv Doetinchem dat vandaag bijzonder overtuigend heeft gewonnen van Brakkenstein.

Foto’s: Anne Beumer