Inhaalwedstrijd tegen sv Orderbos

DSE VR1 te sterk voor witkampers VR1

Laren, 17 oktober 2021, witkampers vrouwen 1- DSE vrouwen 1 (1-2), 2-6
    Na de afgelopen competitiewedstrijden waren de vrouwen toe aan een goede wedstrijd met als einde de winst. De dames wisten dat dit een hele opgave ging worden, omdat ze tegen een van de sterkere tegenstanders moesten spelen uit de competitie.

De opstelling van vrouwen 1 moest iets aangepast worden omdat er een paar blessures waren. De trainer wist er uiteindelijk toch een goede basis neer te zetten tegen de vrouwen uit Etten-Leur.

De dames begonnen zoals gewoonlijk aan hun warming-up waarbij de pupil van de week, Lotte Koldewijn, aansloot. Na een goede warming-up konden de dames beginnen met de wedstrijd.

We begonnen de wedstrijd zeer scherp en speelde een goede eerste 20 minuten. Waarbij we in de 18de minuut een vrije trap kregen op de helft van de Wedstrijd witkampers vrouwen 1- DSE vrouwen 1
    Na vorige competitie wedstrijden waren de vrouwen toe aan goede wedstrijd met als einde de winst. De dames wisten dat dit een hele opgave ging worden, omdat ze tegen de nummer 1 moesten spelen uit de competitie.

De opstelling van vrouwen 1 moest iets aangepast worden door meerdere speelsters die niet mee konden doen aan de wedstrijd tegen de tegenstander uit Etten-Leur. De trainer wist er uiteindelijk toch een goede basis neer te zetten.

De dames begonnen als gewoonlijk aan hun warming-up waarbij de pupil van de week, lotte Koldewijn, aansloot. Na een goede warming-up konden de dames beginnen met de wedstrijd.

De dames begonnen de wedstrijd zeer scherp en speelde een goede eerste 20 minuten. Waarbij de dames in de 18e minuut een vrije trap kregen op de helft van de tegenstander. Daphne nam de vrije trap waarna Dorien Braakman bij de 1e paal de bal in het netje kon koppen.

Door een hoog tempo en de snelle omschakeling van DSE werd het in de 35ste minuut 1-1. Helaas scoorde ze nog geen 5 minuten de 1-2. De dames gingen de rust in met een 1-2 achterstand. Er kon nog van alles gebeuren.

De 2e helft ging van start. We begonnen te slap; te veel balverlies waardoor de tegenstander makkelijk kon counteren. Hier maakte DSE makkelijk gebruik van. De tegenstander was een sterke ploeg. Had individueel hele goede speelsters. Toen ging het snel met de doelpunten tegen. We kwamen uiteindelijk op een 1-6 achterstand. In de 80e minuut kwam er nog een schot van Dorien Braakman op de keepster, deze had de bal niet klem, waardoor Daphne de rebound binnenwchoot. Eindstand 2-6.

Volgende week spelen we voor de verandering een keer op zaterdag. Dit is een bekerwedstrijd tegen Eldenia vrouwen 1. De wedstrijd wordt gespeeld in Laren en de dames trappen om 17.00 uur af. Die week daarna gaat de competitie gewoon weer verder en gaan de Dames op voor een eerste overwinning in de hoofdklasse.

Tekst: Dorien ter Harmsel