Mededeling

Fc Berghuizen VR1 te grote hobbel voor het kampioenschap

Oldenzaal, 19 mei 2019
Fc Berhuizen VR1 – Witkampers VR1 (0-0) 1-0

Vandaag opnieuw een kampioenswedstrijd en wel tegen onze directe concurrent FC Berghuizen Vrouwen 1. Na de wedstrijdbespreking vertrokken we met een grote bus naar Oldenzaal. Deze bus werd gesponsord door Mark Wuestman (Blokhutwinkel.nl) waarvoor we hem nogmaals willen bedanken!

Het team van Berghuizen kennen we al wat langer en daardoor wisten we waar we rekening mee moesten houden. Uit eerdere wedstrijden was duidelijk dat we Berghuizen niet moesten laten spelen, want dan worden zij levensgevaarlijk. Gelukkig werd dit voorkomen door strak te verdedigen en soms een lichte overtreding te maken. De eerste helft ging redelijk gelijk op, al kwamen wij wel vaker in de buurt van de zestien meter. Echter waren dan passes of voorzetten net niet goed. Op een paar afstandsschoten van ons en een kans voor de spits van Berghuizen na ontstonden er verder weinig kansen in de eerste 45 minuten.

In de tweede helft was Berghuizen een kleine tien minuten wat sterker, waardoor wij met de rug tegen de muur voetbalden en er niet meer uitkwamen. Toch werd er terug geknokt en maakten wij slim gebruik van de ruimte achter hun verdediging. Daphne en Elisa werden diep gestuurd, maar ook Polly hield de bal goed vast. Na een uur spelen werd er een overtreding gemaakt op Daphne in de zestien meter. Tessa nam de penalty, maar de keeper wist deze inzet te redden. Niet veel later kopte Dorien uit een vrijetrap van Tessa de 0-1, echter werd deze goal afgekeurd van wege buitenspel. Tien minuten verder wist Polly de zestien in te dribbelen en werd zij door middel van een overtreding van de bal gezet. Opnieuw wordt er gefloten voor een penalty, maar helaas wist de keeper de inzet opnieuw te redden.

Lange tijd leek een 0-0 genoeg te zijn, maar in één van de laatste minuten wordt de bal door de spits doorgekopt en weet de rechtsbuiten de 0-1 te maken. Ontzettend zuur en onverdiend, maar vooral ook erg pijnlijk. De laatste minuten werd er nog volle druk naar voren gezet, maar het mocht niet meer baten.

Als team balen we dan ook flink, maar ondanks het verlies zij wij heel erg blij en trots op onze meegereisde supporters. Dat zij weer aan de kant staan, zich laten zien door o.a. rookbommen, doet ons heel goed. Na een gezellige terug weg en het geweldige support gaan wij volgende week met onze koppen omhoog er alles aandoen om het kampioenschap binnen te halen. Om 14.00 uur wordt er thuis afgetrapt tegen Limmen vr.1. Zij kunnen met winst de nacompetitie nog ontlopen, dus voor beide ploegen zal het erom spannen.

Tekst: Carmen Wijnbergen