• Geen winst in Etten-Leur voor Vrouwen 1

Etten-Leur, 3 april 2022, DSE Vr1 – Witkampers VR1 (3-0) 7-0

Waar er werd gedacht dat Someren de verste uitwedstrijd was, bleek deze wedstrijd nog verder te zijn. Gelukkig konden er een viertal speelsters van vrouwen 2 met ons mee, omdat er veel blessures zijn. Zelfs onze Jos haalde haar voetbalschoenen weer uit de wilgen.

Onze thuis wedstrijd tegen DSE werd verloren en ondertussen zijn zij gestegen naar de koppositie, dus we werden gewaarschuwd voor een goede ploeg.

Zowaar waren de vrouwen de eerste tien minuten misschien wel de bovenliggende partij. De ruimtes werden benut en Elisa wist op goal te schieten, maar miste helaas. Helaas waren we net niet zorgvuldig genoeg, waardoor er geen verdere kansen ontstonden.

Vanaf de 25ste minuut tot en met de 33ste minuut wist DSE ons genadeloos af te straffen. Een lesje effectiviteit werd hier gegeven, want drie foutjes werden omgezet in tegendoelpunten. Door de snelle spelers en goede passes was er niet tegenaan te lopen, maar ook de aanval op zich werd goed uitgespeeld. De overige minuten was het de poort dicht houden en profiteren van ruimte die er viel, waarvan alleen het eerste lukte.

In de eerste tien minuten van de tweede helft zaten we er weer wat korter op en begonnen fel. Daarna vielen er ruimtes en daar wist DSE goed gebruik van te maken. Verdeeld over de tweede helft vielen er nog vier doelpunten waardoor de eindstand 7-0 is geworden. De vrouwen kwamen er niet meer aan te pas en DSE is gewoon een ploeg die een klasse beter is.

Nogmaals dank aan Sarieke, Kaylee, Yinke en Lotte. Zonder hen was de score nog verder uitgelopen!

Volgende week moeten we thuis tegen Fortuna Sittard ’54 Vr1 om 12.00 uur. Een ploeg die ook onderaan in de Hoofdklasse staat.

Kruisselbrink, Bruggeman (’75 Jansen), Wijnbergen, te Brake, ter Harmsel, Langeler, Braakman, Wesseldijk, Kuijper (’46 Schuiling), van de Pol, Harbers

Tekst: Dorien Braakman