Gelijkspel voor Witkampers Vr1

Schijf, 09 oktober 2022

Competitiewedstrijd: Schijf Vr1 - Witkampers Vr1 om 13:00.
    Ruststand: 1-1
    Eindstand: 2-2

Vandaag stond de 3e competitiewedstrijd op het programma voor Witkampers Vr1. Na de mooie wedstrijd van vorige week wilden we hier vandaag graag gevolg aan geven.

Witkampers begon uitstekend aan de wedstrijd, want in de 8e minuut stonden we al met 0-1 voor. Mooie aanval over rechts die prima werd afgerond door Vene.
    Ondanks het vele balbezit konden we onze kansen niet afmaken. De paal en uitstekende keepsters bij Schijf hielden ons van de 0-2 af. Ons spel werd wat slordiger vanwege het vooruit druk zetten van Schijf. Bij een fout in onze verdediging kon de spits van Schijf op snelheid weg en tekende ze 1-1 in de 20e minuut. Wij gingen de rust in met 1-1.

Ruststand: 1-1

Na de rust een scherp Witkampers dat wel goed voetbal liet zien, maar niet echt gevaarlijk kon worden. De vele uitvallen van Schijf werden goed gestopt door onze omschakeling. Toch kon er 1 doorkomen op rechts en vanuit de gegeven voorzet scoorden we jammer genoeg in eigen goal in de 78e minuut. Een zeer ongelukkig moment.

Witkampers rechte de rug en bleef het goede spel spelen. Zo viel in de 82e minuut de 2-2, gemaakt door Elisa vanuit een mooie voorzet. Er was nog tijd om misschien toch nog een 3e doelpunt te pakken, maar helaas bleef deze uit.

Het is 2-2 gebleven. De teleurstelling was af te lezen op de gezichten van de speelsters, maar de 3e helft heeft het goed gemaakt...

Tekst: Olton Valois Smith