Herman Elkink “Koebus” krijgt een Koninklijke onderscheiding

GSV '38 en Witkampers houden elkaar in evenwicht

Giesbeek, 26 november 2023
    GSV '38 – Witkampers (1-0) 1-1

Vorige week scoorde Witkampers er lustig op los tegen VVO. Zo makkelijk gaat het vanmiddag niet worden tegen GSV '38 uit Giesbeek. De gastheren zijn weliswaar nieuw in de derde klasse maar, doen het tot nu goed met een plek net onder de top van de derde klasse B als gevolg. GSV is een onbekende tegenstander voor Witkampers. De rood-witten uit Giesbeek speelden de afgelopen jaren in de vierde klasse. Al in de openingsfase wordt de toon gezet voor de rest van de middag. Gedurende de volledige negentig minuten zullen er kansen komen, worden veel duels uitgevochten en is het tempo hoog. Na 10 minuten spelen had zowel Witkampers als GSV al op voorsprong kunnen staan. Als de wind een klein beetje lijkt te gaan liggen, komt de thuisploeg toch op voorsprong. Een snelle tegenaanval wordt in eerste instantie nog afgeslagen, maar via de rebound komt GSV op voorsprong. In de minuten die volgen heeft Witkampers het erg lastig. De Larenaren kregen tot nu maar weinig goals tegen, maar toch oogt Witkampers kwetsbaar en dan met name in het eerste half uur. Met een beetje pech had GSV zeker een tweede doelpunt kunnen maken. Het antwoord van Witkampers is niet voldoende om aanspraak te kunnen maken op een doelpunt.

Witkampers komt sterk uit de kleedkamer en speelt een goede opening van de tweede helft. Er wordt met meer rust en vertrouwen gespeeld en via een ietwat curieus moment komt Witkampers op gelijke hoogte. Bijna nooit wordt een handsbal van de doelman bij het uitschieten bestraft, maar vanmiddag gebeurt dit wel. De indirecte vrije trap die wordt gegeven wordt hard binnengeschoten door Raoul Haijtink.

Na de gelijkmaker is de wedstrijd nog meer open dan dat daarvoor al het geval was. De omstandigheden zijn voor beide teams lastig. Een zwaar veld met veel bladeren, maar zowel GSV als Witkampers spelen echt volle bak voor de overwinning. Dit maakt de tweede helft erg aantrekkelijk om te bekijken. Hoewel er bij beide teams ook best veel niet lukt volgen de kansen elkaar in rap tempo op. Af en toe is de wedstrijd echt fysiek, maar GSV en Witkampers laten zien dit prima van elkaar te kunnen accepteren. Een paar minuten voor tijd kan Witkampers zelfs nog op voorsprong komen, maar helaas lukt dit net niet. Een gelijkspel lijkt gezien het spelbeeld een prima afspiegeling van de wedstrijd. Volgende week speelt Witkampers een thuiswedstrijd tegen koploper AZC.