Inhaalwedstrijd tegen sv Orderbos

JO9-3G trekt aan het kortste eind tijdens de clubderby

Laren, 7 maart 2020, Witkampers JO9-3G – Witkampers JO9-2 6-7

“Zaterdag was de mooiste dag van de week. En je wist, als je naar je vriendjes keek…” “Hier wil ik niet van verliezen!”

Week in, week uit wordt door de teams van JO9 samen getraind. Maar voor de competitie was het tot dusver gelukt om beide teams in andere poules geplaatst te krijgen. Tot nu.

Op zaterdag 7 maart speelden JO9-3G en JO9-2 tegen elkaar.

JO9-3G een gemixt team van 4 meiden (Sarah Dijkerman, Puck Wennink, Rieke Hoentjen en Femke Addink) en 4 jongens (Roan Hoentjen, Pepijn Vriezekolk, Sem Mensink en Torre Dijkman) onder leiding van de altijd geduldige Rolf Mensink. Helaas was Puck ziek, maar gelukkig was er vervanging; Jill Koerselman wilde graag invallen.

Het team begon anderhalf jaar geleden als JO8-3G en heeft sindsdien een enorme ontwikkeling doorgemaakt! In de eerste periode werd vaak dik verloren en waren passerende treinen interessanter dan de bal. Nu is er leuk voetbal, goede inzet en wordt er steeds meer samengespeeld, veel gescoord en ook regelmatig gewonnen. De inzet en trouwe opkomst op de trainingen is terug te zien in de wedstrijden. Hopelijk ook in de clubderby tegen JO9-2.

JO9-2 bestaat uit Rowan Platerink, Rik Hiddink, Bastian Vinke, Tycho Eggink, Gijs de Maag, Berend Jansen, Pelle Sloot, onder de leiding van William de Maag.

JO9-3 speelde ‘thuis’ en was veroordeeld tot het spelen in de rode shirts. Dit leidde meteen al tot bedrukte gezichten. “Rood is geen mooie kleur.” En “Er zit zo’n stom kakkraagje aan.” Maar rood is ook de kleur van het geluk (in China dan), dus wellicht brengt het toch geluk…

In het begin van de wedstrijd gaat het spel over en weer. Het is een beetje aftasten van elkaar. Na 5 minuten plaatst Pepijn een schot dat niet te houden was voor de keeper. JO9-3G komt voor met 1-0. Net na de 1e time out maakt Pelle er 1-1 van.
    Pepijn maakt er met een afstandsschot 2-1 van en direct na de aftrap zorgt Pepijn met een hard schot ook voor de 3-1. Mooi samenspel van Rieke naar Sem, waarna Sem de bal rustig in kan schieten. Het staat 4-1. Pepijn schiet nogmaals vanaf ongeveer de middellijn de bal in het goal.
    De ruststand is 5-1 voor JO9-3. Een mooie stand en een beetje boven verwachting. Maar verdiend, gezien het goede samenspel.
    De ranja doet JO9-2 blijkbaar goed, want direct na de rust scoort Bastian 5-2, Berend 5-3 en niet lang daarna scoort Gijs de 5-4. Het wordt spannend!
    Pelle scoort zijn 2e doelpunt en het staat 5-5 net voor de 2e time out.
    JO9-3G weet zich te herpakken na deze pauze en Pepijn zet de 6-5 op het bord. Bastian maakt gebruik van een lastige spelhervatting en scoort 6-6. Dan schiet Berend JO9-2 voor het eerst deze wedstrijd op voorsprong 6-7. JO9-3G doet nog enkele verwoede pogingen de score weer gelijk te trekken. Er is zelfs een verwoestend schot op de lat. Maar de eindstand is 6-7.
    Gelukkig heeft iedereen na de wedstrijd nog wel de gelegenheid om bij de penalty’s aan zijn persoonlijk doelsaldo te werken.

Tekst:Diewertje Pelgrum
    Helaas ontbreekt . Femke Addink  op de foto