Wedstrijdverslag Maarssen VR1 – Witkampers VR1

Maarssen, 29 sept 2019
    Maarssen VR1 - Witkampers VR1 1-1 ( 0-0 )
    Vrouwen 1 is dit seizoen goed van start gegaan, vorige week werd er met 1-0 gewonnen van Bavel Vrouwen 1. Vandaag stond de wedstrijd tegen een niet onbekende tegenstander op het programma: Maarssen. Zij zijn twee jaar geleden kampioen geworden in de eerste klasse en draaide vorig jaar goed mee in de Hoofdklasse, ze wisten zelfs een tweede plek bemachtigen en nacompetitie voor promotie te spelen. Met versterking van Kaylee en de afwezigheid van Ilse werd er om 14:00 uur afgetrapt in Maarssen.

Waar we vorige week veel tijd en ruimte kregen in de eerste helft, was dat vandaag het tegenovergestelde. Maarssen begon vanaf de aftrap gelijk druk te zetten op ons, waardoor wij weinig ruimte kregen om te voetballen. De eerste twintig minuten kwamen we goed weg door een drietal fantastische reddingen van onze keepster Anne. Doordat we in de omschakeling snel de pass vooruit zochten, wisten we een paar keer via de zijkanten gevaarlijk te worden. Na dertig minuten maakte Elisa een mooie actie vanaf de linkerflank en wist hem hard en laag op de elf meter terug te leggen op Daphne, die hem mooi uithaalde maar helaas de paal raakte. Al met al had Maarssen de eerste helft de beste kansen en gingen we met 0-0 rusten.

In de tweede helft werd Mignot ingebracht voor Daphne en werd het voetballend wat minder doordat we de rust niet meer konden vinden. Maarssen bleef kansen houden, maar niet zulke grote als de eerste helft. De kansen ontstonden vooral uit ballen die achter de verdediging werden voorgezet, maar net voor de keeper langs gingen en waar gelukkig niemand tegen aanliep. In de 55ste minuut opende Tessa vanaf het middenveld met een crosspass op Mignot. Zij speelde haar directe tegenstander uit en wist de bal magnifiek in de verre hoek over de keeper te plaatsen. Vlak daarna kwam Kaylee erin voor Carmilla. We bleven wel fel voetballen (op een sportieve manier), maar de scheids zag dit vaak anders. Daardoor kregen zij in de laatste twintig minuten vrije trap na vrije trap mee rond de 20 meter, waardoor we een paar keer door het oog van de naald zijn gekropen. Maarssen is namelijk uit standaard situaties levensgevaarlijk met goede geplaatste vrijetrappen en lengte voorin. Gelukkig wisten wij de 1-1 lang tegen te houden, toch viel in de 80ste minuut het tegendoelpunt. Uit een vrije trap werd de bal hard tegen een speelster van Maarssen gespeeld, waarna de bal met wat geluk in het doel terecht kwam. Vlak voor het eindsignaal kwamen we nog goed weg doordat een doelpunt werd afgekeurd door onze oplettende vlagger. Al met al zijn we blij met het resultaat tegen een goed spelende ploeg!

Volgende week zondag spelen we om 12.00 uur thuis tegen FC Eindhoven AV VR2.

Opstelling: Beumer, Bruggeman (’60 Langeler), Braakman, Wijnbergen, ter Harmsel, van de Pol, Klein Braskamp, Bon, Schilderinck (’45 Reinders), Jansen, Harbers

Tekst: Carmen Wijnbergen