Ondanks vroege voorsprong toch puntenverlies

Laren, 24 november, Witkampers Vr1 – Trekvogels Vr1 (1-0) 4-5

Om stipt 12:00 uur wordt er afgetrapt. Omdat het de week van racisme is, blijft de bal na de aftrap een minuut stil liggen waarna het spel hervat wordt en de wedstrijd dus echt kan beginnen. Net als vorige week hebben we het de eerste tien minuten weer erg zwaar. De tegenstander is feller en gevaarlijker. Toch weten wij de score te openen: na twintig minuten weet Carmen via een vrije trap het hoofd van Tessa te vinden, die op haar beurt de keepster weet te passeren. Vlak daarna worden we weer met onze neus op de feiten gedrukt, binnen vijf minuten krijgen we twee gigantische kansen tegen. Gelukkig is onze Anne goed in vorm en weet de ballen knap uit het netje te houden. De vrouwen uit Nijmegen groeien steeds meer in de wedstrijd en het is voor ons zaak om niet vlak voor rust nog een doelpunt tegen te krijgen. En dat dit gelukt is, hebben we aan keepster Anne te danken, die voor de derde keer in de eerste helft een 1 op 1 kans weet te stoppen.

We kwamen goed uit de kleedkamer, er werd meer strijdlust getoond en meer duels werden gewonnen. In de 55e minuut wordt Daphne 1 op 1 met de keepster gezet en ze weet de bal beheerst in de verre hoek te schieten, 2-0! Helaas maakt de scheids niet veel later een discutabele beslissing, legt de bal op elf meter en de penalty wordt benut. Vanaf dat moment lijkt het alsof we de weg even kwijt zijn, want door slordig en onnodig balverlies staat er nog geen twee minuten later 2-2 op het scorebord. In de 65e minuut krijgt Tessa de kans om ons weer op een voorsprong te zetten maar de keepster van Trekvogels weet haar goal schoon te houden. En waar je dan bang voor bent, gebeurd; als je hem er zelf niet inschiet, valt hij aan de andere kant (2-3). Niet veel later weet Dorien uit een vrije trap van Carmen de stand weer op gelijke hoogte te brengen. Maar ook deze stand weten we niet lang vast te houden, Trekvogels weet vlak voor tijd de stand zelfs uit te breiden naar 3-5. Toch geven we niet op en weten nog een doelpunt te maken. Romy plaatst de bal vanaf de rechterflank perfect in de voeten van Tessa, die hem in een keer weet binnen te schieten. Helaas zijn de drie punten dit keer niet in Laren gebleven.

Volgende week speelt Vrouwen 1 weer een uitwedstrijd. Om 12:30 uur wordt er in en tegen Someren afgetrapt.

Opstelling: Beumer, Bon, Wijnbergen, Jansen, Ter Harmsel, Harbers, Braakman, van de Pol, Rinders (’70 Goorhuis), Klein Braskamp, Schilderinck

Tekst: Carmen Wijnbergen
    Foto's: Marleen Wijnbergen