Herman Elkink “Koebus” krijgt een Koninklijke onderscheiding

Ondermaats Witkampers hard onderuit tegen KCVO

Laren, 7 april 2024
    Witkampers - KCVO (0-4) 2-5

In de laatste wedstrijd voor de winterstop van 2023-2024 liep Witkampers op bezoek bij KCVO de periodetitel mis. Een paar maanden later zijn de Larenaren op de ranglijst niet veel opgeschoten. Het gat met de top van de competitie is onoverbrugbaar groot. De teams die daar net achter staan, waaronder Witkampers, gaan uitmaken wie de nacompetitie voor promotie gaat spelen. De gasten van vanmiddag uit Vaassen begonnen heel moeizaam aan het seizoen, maar hebben zich knap hersteld en staan nu in de middenmoot.

Witkampers begint best aardig aan de wedstrijd en krijgt in het eerste kwartier ook 2 kansen om te score te openen. Het zijn echter niet deze momenten die het verhaal van deze wedstrijd het beste beschrijven. Wat er gebeurt tussen minuut 18 en 45 voldoet totaal niet aan het niveau dat verwacht mag worden in de derde klasse of wat Witkampers kan laten zien. KCVO op haar beurt is messcherp en gaat bijzonder effectief om met de kansen die zij krijgen. Vanaf de 0-1 valt Witkampers helemaal uit elkaar. Eigenlijk komt geen enkele speler ook maar in de buurt van het niveau dat gehaald kan worden en het resultaat is bijzonder pijnlijk. KCVO maakt na 35 minuten de 0-2, een mooie voorzet en prima binnengekopt. Na deze goal wordt het alleen maar erger, de 0-3 en 0-4 vallen nog voor rust. Bij de 0-4 protesteert Witkampers tevergeefs over een vermeende overtreding op keeper Joost Pakkert.

Ruim voor aanvang van de tweede helft staan de Larenaren weer op het veld. Trainer Jeroen van der Tol heeft drie keer gewisseld. Witkampers begint met goede intenties aan de tweede helft. KCVO zakt wat in en neemt wat gas terug, iets dat natuurlijk prima kan bij zo'n ruime voorsprong. Witkampers is net na rust een aantal keren gevaarlijk. Na iets meer dan een uur spelen scoort Colin Stegeman met een mooie kopbal de 1-4.

Twintig minuten voor tijd vervliegt de laatste hoop op een comeback. KCVO scoort de 1-5 en de wedstrijd kruipt gevoelsmatig naar het einde. In blessuretijd scoort Raoul Haijtink de 2-5. Zijn harde schot wordt niet helemaal goed verwerkt door de KCVO-doelman. Volgende week zondag heeft Witkampers weer de kans om hopelijk een goede serie neer te gaan zetten. De Larenaren spelen dan uit tegen VVO in Velp.