Inhaalwedstrijd tegen sv Orderbos

Onfortuinlijk verlies Witkampers

Laren, 30 april 2023
    Witkampers – STEVO (0-0) 1-2

De Witkampers-aanhang op het Leussinkpark ging er bij aanvang van de wedstrijd tegen Stevo eens even goed voor zitten. Witkampers had de laatste tijd de stijgende lijn te pakken (geen verlies in de laatste 3 wedstrijden en 5 punten behaald) en daarbij wist de Larense ploeg eerder in de uitwedstrijd tegen Stevo ook nog eens te winnen. Voldoende mogelijkheden zou je dus zeggen deze middag, mede met het oog op het omvangrijke degradatieschema wat door de KNVB is ingevoerd.

En inderdaad, Witkampers kwam goed voor de dag en zette de lijn van de laatste wedstrijden goed door. Ook voor Stevo was er alles aangelegen (ze gaan nog voor het kampioenschap) getuige de grote supportersschare uit Geesteren die aanwezig was op het Leussinkpark. Al met al gaf dat, met daarbij ook nog prachtig weer, een prachtige ambiance op het Leussinkpark.

Zoals gezegd een goed en gedisciplineerd Witkampers deed beslist niet onder voor de opponent uit Geesteren. Je zou kunnen stellen dat er in de 1e helft een licht overwicht was voor de gasten, maar ze wisten dat niet uit te drukken in een voorsprong. Daarentegen een enorme knal van Witkampers op het doel van Stevo werd door de uitstekende keeper gepareerd. Iedereen had deze goal al geteld.

Na de hervatting wisten de gasten de score te openen vanuit een hoekschop. Maarten Gelhever wist de bal binnen te tikken, nadat de bal uit de kluts plots voor zijn voeten kwam. Stevo moest het deze middag vooral hebben van de spelhervattingen, hoekschoppen etc. Veelal werd de lange bal gehanteerd, waarbij gevaar kwam vanuit de kopkracht van enkele spelers. Na deze achterstand rechtte Witkampers de rug en liet zeer acceptabel aanvalsspel zien met diverse kansrijke situaties voor het doel van Stevo. In de 80e minuut was het Bryan Brummelman, die een uitstekende wedstrijd speelde, die de score in evenwicht bracht met een prachtig afstandsschot. Een schitterend doelpunt. De 1-1 gaf dan ook een goed beeld van de verhoudingen in het veld en zou de terechte einduitslag zijn, ware het niet dat, door een communicatiestoornis tussen achterhoede en keeper Joost Pakkert, Bram Tibbe in de 90e minuut nog wist te profiteren van deze fout en koelbloedig de 1-2 intikte. Dit was gelijk de eindstand en we kunnen stellen dat dit verlies voor Witkampers erg onfortuinlijk was. Stevo zal stil leedvermaak kunnen hebben, nu de wedstrijd in Geesteren destijds op dezelfde wijze door Witkampers werd gewonnen.

Stevo gaat na deze overwinning nu alleen op kop met 2 punten voorsprong op ATC '65. Voor Witkampers zit het bepaald niet mee, nu medeconcurrenten Vorden en Lemelerveld wisten te winnen. De laatste drie wedstrijden zullen bepalend zijn voor Witkampers. Reutum uit, Vorden thuis en tot slot Lemelerveld uit.
    De ploeg weet wat hun te doen staat en wij wensen Jeroen van der Tol en zijn mannen nog veel succes in deze missie! En een beetje meer geluk zou ook mooi meegenomen zijn!

Tekst: Johan Ikink