Inhaalwedstrijd tegen sv Orderbos

Ook derde uitwedstrijd Witkampers gaat verloren

Hengelo, 6 november 2022
    BWO – Witkampers 4-2 (2-0)

Tot vandaag heeft Witkampers alleen in eigen huis punten weten te verzamelen. De uitwedstrijden tegen De Tukkers (5-0) en ATC (2-1) gingen beide verloren. Daar waar de wedstrijd tegen De Tukkers voelde als volkomen kansloos gaf de wedstrijd tegen ATC aanknopingspunten. Vandaag was een nieuwe kans voor Witkampers om voor het eerst dit seizoen in een uitwedstrijd één of meer punten te behalen.

Thuisploeg BWO is goed aan het seizoen begonnen en stond aan het begin van de middag op de derde plaats. In de openingfase wordt Witkampers balbezit gegund door BWO dat tegelijkertijd haar ogen goed open houdt voor een foutje aan Larense zijde. Dit zorgt voor een weinig enerverende openingsfase. Het lukt Witkampers niet om een vlotte aanval te laten plaatsvinden en BWO heeft de controle over de wedstrijd. De eerste kans is ook voor de gastheren, maar de BWO spits produceert niet meer dan een slap schot dat makkelijk kan worden opgeraapt door Joost Pakkert. De eerstvolgende kans is wel raak en niet voor het eerst dit seizoen komt Witkampers al vroeg op achterstand. Een rebound wordt door één van de Hengelose aanvallers binnengewerkt.

Witkampers krijgt intussen niet echt kansen. De Larenaren komen een enkele keer voor het BWO doel, bijvoorbeeld via een vrije trap, maar heel dreigend is het allemaal niet. BWO speelt ook zeker geen grootse eerste helft maar komt geen moment in de problemen. Voor rust vergroot de thuisploeg haar voorsprong. Een vrije trap wordt met het hoofd verlengd richting de tweede paal en na een wat rommelig moment voor het Witkampers doel kan de bal niet echt weggewerkt worden en passeert uiteindelijk de doellijn. Met deze 2-0 achterstand is het bij rust moeilijk om de Larense moed er in te houden voor de tweede helft.

Het is echter invaller Bastian Beuzel die de spanning terugbrengt. Hij is ingevallen voor Colin Stegeman. de jonge spits viel net voor rust uit, nadat hij verkeerd terecht leek te komen na een duel. Bastian zorgt door de aansluitingstreffer voor hoop op een betere tweede helft. Een paar minuten later stelt BWO echter orde op zaken en vergroot haar voorsprong weer als de 3-1 valt. Als dan net voor het uur ook een vierde Hengelose goal valt en het totaal op 4-1 komt, dreigt een echt vervelende middag. BWO gaat ook op zoek naar meer en af en toe komt Witkampers voor het BWO doel. De laatste goal van de middag is voor Witkampers en wordt opnieuw gemaakt door Bastian Beuzel in een situatie die wat lijkt op zijn eerdere goal van de midddag met opnieuw een schot in de lange hoek. Leuk voor de statistieken, maar niet meer van belang voor de wedstrijd. Deze eindigt in een toch wel kansloze 4-2 nederlaag voor Witkampers dat voor de derde keer op rij een uitwedstrijd verliest.