Ook vandaag nog geen punten voor mannen 9

Laren, 3 november 2019 Witkampers 9 – Vorden 5 (0-0) 1-3

Prima weersomstandigheden om een lekker potje te voetballen, de spelers en staf van Witkampers 9 hebben vandaag een lange dag op het programma. We konden om 10.15 samen op de teamfoto om vervolgens om 13.00 te spelen tegen Vorden 5.

Op één of andere manier wist een van onze spelers het voor mekaar te krijgen om deze ochtend wel op tijd aanwezig te zijn voor de teamfoto om vervolgens te laat komen voor de wedstrijd in de middag.

Onze vraag: hoe krijg je dat voor mekaar? Antwoord de speler in kwestie: Er stond een tent in de weg in het dorp, moest omfietsen…

De spelersgroep is gebrand om te winnen vandaag, we hebben een slechte seizoenstart dit seizoen. Vijf wedstrijden gespeeld en geen enkel punt. De kwaliteitsverschillen zijn deze competitie niet heel groot, we weten dat er dit seizoen echt wel punten in zitten.

We starten de wedstrijd erg goed, binnen 5 minuten krijgt Danny een goede kans om de 1-0 binnen te schieten, het was een goed schot, helaas net geen doelpunt. Het eerste kwartier speelden we erg goed, we hadden het betere spel, er ging een corner op de lat, en we kregen nog 2 andere kansjes. Het tweede kwartier ging gelijk op en beide teams kwamen niet tot grote kansen. Vlak voor rust maakten we het onszelf weer erg moeilijk door slordig balverlies, gelukkig hadden we vandaag weer een echte keeper op goal staan, mooie redding van Luuk. De corner van Vorden die daaruit volgde ging op de paal en gingen we met een 0-0 de rust in.

De 2de helft beginnen we niet goed, Vorden krijgt een paar grote kansen. Rond de 60e minuut weet Jouke toch ruimte te vinden voor een afstandsschot en schiet mooi binnen. 1-0. Vijf minuten lang hadden we het gevoel dat we eindelijk punten zouden pakken. Maar rond de 65e minuut krijgen we door slechte communicatie in de achterhoede de 1-1 tegen. Vlak na dit doelpunt gebeurt er veel in een korte tijd: eerst krijgt Vorden een grote kans en krijgt Roy na een goede loopactie een kans, maar helaas weet Vorden uit de kluts te scoren en staat het 1-2. Niet heel veel later valt ook de 1-3 en had het 5 minuten later ook 1-4 kunnen worden.

Weer geen punten vandaag. Volgende week spelen we uit tegen Be Quick Zutphen, ook zij hebben ook nog niet weten te winnen deze competitie, we gaan ons stinkende best doen om 3 punten pakken.