OPNIEUW DRIE PUNTEN VOOR VR1

Laren GLD, 6 oktober 2019

WITKAMPERS VR1 – FC EINDHOVEN AV VR2 (1-0) 2-1

Zondag 6 oktober stond de derde wedstrijd in de hoofdklasse op het programma voor VR1. Na winst tegen Bavel en een gelijkspel tegen Maarssen heeft VR1 al vier punten behaald. Zij hoopten hier nog drie punten aan toe te kunnen voegen deze week, maar dan moest er wel gewonnen worden van FC Eindhoven AV VR2. Zij zijn ook een vrij onbekende tegenstander voor VR1 en hebben tot op heden twee punten uit twee wedstrijden behaald.

VR1 begon goed aan de wedstrijd en hadden in het eerste half uur het overwicht. De tegenstander speelde in een 4-4-2 formatie. Het was echter in de wedstrijdbespreking al benoemd dat dit het geval zou kunnen zijn, dus de Larense vrouwen wisten zich hier meteen op aan te passen door Ilse door de schuiven naar het middenveld. Ook was Eindhoven gevaarlijk aan hun rechterkant door een ver opkomende back en een goede rechter middenvelder, maar deze werden prima opgevangen door Dora en Mignot. Na een kwartier spelen gaf Tessa een mooie, diepe bal richting Daphne. Zij gaf de bal voor op Josien, maar de keeper wist de bal te onderscheppen waaruit een corner volgde. Daphne schoot de bal mooi voor en Polly en Tessa wilden beiden de bal inkoppen, maar kwamen daarbij ongelukkig in botsing. Desondanks viel de bal voor de voeten van Dora. Zij twijfelde geen moment een schoot de bal het doel in: 1-0! Vlak daarna zou VR1 een penalty krijgen voor een overtreding op Mignot in de zestien meter, maar dit werd teruggedraaid vanwege buitenspel. Tien minuten voor rust kreeg VR1 de kans om de score te verdubbelen. Dora kwam één op één met de keepster van Eindhoven en wilde haar omspelen. De keepster drong haar echter terug, waardoor zij gedwongen werd om de bal terug te leggen op Mignot. Zij gaf de bal goed voor, waarna Polly de bal op doel kon koppen, maar deze werd helaas gepakt door de keepster. VR1 ging met een 1-0 voorsprong de rust in.

Na rust was Eindhoven vastbesloten om de gelijkmaker te maken en zij voerden de druk naar voren op. Hierdoor werd het moeilijker voor VR1 om te blijven voetballen en werd het spel slordiger. Pas in de 65e minuut had VR1 weer een goede kans om te scoren. Vanaf de zijkant kreeg Polly de bal op de zestien meter en schermde deze goed af. Ze legde de bal terug op Ilse, maar haar schot verdween naast het doel. Tien minuten later wist de tegenstander wel te scoren aan de andere kant. Via de rechterkant wist een speelster Rinus uit te spelen en schoot op doel. Doordat Ilse net te laat was met haar sliding en doordat Anne werd verrast door een schot in de korte hoek, verdween de bal in het netje: 1-1. Toch pakte VR1 na deze tegentreffer hun spel weer op. Tien minuten voor tijd gaf Tessa de bal op Josien, waardoor zij één op één op de keepster kwam. De keepster wist een goal te voorkomen door de bal weg te tikken. Deze belandde voor de voeten van Suze, waarna zij de bal net over het goal schoot. Nog geen minuut later volgde er een afstandsschot van Tessa, maar ook deze wist het net niet te vinden. Vijf minuten voor tijd was het dan toch raak! Een corner van Polly schoot tussen een aantal speelsters door, waardoor Tessa de bal vanaf dichtbij kon intikken: 2-1! De resterende minuten van de wedstrijd werd er alles aan gedaan om de voorsprong te behouden en met succes, want na 90 minuten stond er een 2-1 eindstand op het scorebord. VR1 heeft het zichzelf moeilijk gemaakt door hun eigen slordigheden, maar wederom werd er gestreden als team en werden de punten in Laren gehouden.

Volgende week speelt VR1 haar tweede uitwedstrijd. Om 13:00 uur wordt er afgetrapt in Sittard tegen SVO Fortuna ’54 VR1.

Opstelling: Beumer, Bruggeman (’50 Harbers), I. Schilderinck, Wijnbergen, Ter Harmsel, Braakman, Klein Braskamp, Van de Pol, D. Schilderinck, Jansen, Rinders (’80 Wentink).

Tekst: Ilse Schilderinck