RKSV Nuenen Vr1 vs Witkampers Vr1

Nuenen, 1 maart 2020, RKSV Nuenen Vr1 – Witkampers Vr1 (0-3) 0-5

Zondag had Vrouwen 1 na een maand eindelijk weer een competitiewedstrijd. De dames reisden zoals gewoonlijk met de bus. Deze week vertrokken we om half 12 richting Nuenen, dichtbij Eindhoven.

Na een goede warming-up begonnen de dames om 14:35 uur aan de wedstrijd. We kwamen er al snel achter dat de tegenstander 4-4-2 speelde. Hierdoor waren de eerste vijf minuten van de wedstrijd wat onwennig. Van te voren had Martin al aangegeven wanneer de tegenstander 4-4-2 ging spelen, Carmen door moest schuiven naar het middenveld. Na de eerste vijf minuten hadden we de poppetjes op de juiste plek en werd er goed gecommuniceerd, waardoor het spel vanuit onze kant een stuk vlotter liep. Na ongeveer 12 minuten kwam Elisa aan de bal op rechtsbuiten en legde de bal terug op randje 16 meter op Polly, ze gaf een mooi lobje tussen de verdediging door op Tessa. Zij wist de rust te bewaren en de bal in de rechterhoek te plaatsen. In de 18de minuut kreeg de tegenstander een vrije trap. Deze bal ging rechtstreeks naar de rechter bovenhoek, maar gelukkig wist onze keepster Anne de bal uit de kruising te halen.

In de 20ste minuut trapte Anne de bal uit vanaf haar 5 meter. Deze kwam terecht op het middenveld, waar Carmen haar duel won en gaf een hoge bal richting Elisa. Elisa geeft de bal voor de goal. Door de drukte in het 16 meter gebied kon de keepster de bal niet goed verwerken en kwam de bal in de voeten van Charlotte, die deze vervolgens laat verdwijnen in het netje: 0-2! Als er iets is waar onze spits goed in uitblinkt, is het vasthouden van de bal en wegdraaien bij haar directe tegenstander. Zo ook vijf minuten na de 0-2 krijgt Polly de bal in haar voeten, haar tegenstander weet haar alleen met een overtreding te stoppen. De scheids is oplettend en legt de bal op de stip. De penalty wordt strak in de rechterhoek binnengeschoten door Tessa. Ondanks de rommelige eerste vijf minuten van de wedstrijd, gaan de dames met een 0-3 voorsprong rusten.

In de tweede helft zetten we meer druk naar voren. Dit resulteerde na tien minuten in een doelpunt. Door het niet goed uitverdedigen van de tegenstander en onze pressie naar voren, kwam de bal in de voeten bij Elisa. Ze komt 1 op 1 met de keepster en schiet de bal laag over de grond binnen. Weer tien minuten later doet zich eenzelfde situatie voor als in de eerste helft. Door een goede actie van Daphne komt de bal in de kluts in het 16 meter gebied en net als in de eerste helft staat Charlotte op de juiste plek om de bal strak in het dak van het doel te schieten. Halverwege de tweede helft weet Nuenen nog een aantal keren voor de goal te komen, dit voornamelijk omdat wij staan te slapen en makkelijk balverlies lijden. Gelukkig staat onze invalkeepster Dorien goed op te letten en weet nog met een mooie showduik de goal schoon te houden. Na 90 minuten staat er uiteindelijk een 0-5 eindstand op het scorebord.

Volgende week speelt Vrouwen 1 na drie maanden weer een thuiswedstrijd. Om 12:00 uur wordt er afgetrapt op het Leussinkpark tegen SC ’t Zand. Een ploeg waar we nog een appeltje mee te schillen hebben. In de uitwedstrijd hebben we ons niet genoeg kunnen belonen en werd er gelijk gespeeld. Een mooie kans om het dit keer anders aan te pakken en de punten in Laren te houden!

Opstelling: Beumer (’30 Braakman), Bruggeman, Wijnbergen, Jansen, ter Harmsel, Bon, Klein Braskamp, Rinders, Harbers, van de Pol, D. Schilderinck

Tekst: Dorien ter Harmsel