RUIME OVERWINNING VOOR VR1

Laren GLD, 3 november 2019 WITKAMPERS VR1 – BUITENVELDERT VR1 (3-0) 6-0

Op deze zonnige zondag trad VR1 aan voor haar zesde wedstrijd in de hoofdklasse, ditmaal tegen Buitenveldert VR1. De vrouwen uit Laren hebben een goede competitiestart gemaakt en staan op een keurige vierde plek. Buitenveldert VR1 daarentegen kwam minder goed uit de startblokken en staat momenteel elfde met slechts één punt.

Een aantal minuten over twaalf werd er afgetrapt op het Leussinkpark en Witkampers begon goed aan de wedstrijd, zoals vaker dit seizoen. In de eerste vijf minuten kregen de vrouwen al een paar goede kansen. Mignot maakte een goede actie over links en gaf de bal voor op Daphne. Zij wist deze bal knap in de lucht met buitenkant rechts op de goal te schieten, maar deze bal raakte de lat. Daarna volgden er nog twee afstandsschoten vanaf zo’n 20 meter van Charlotte en Tessa, maar deze wisten het doel niet te treffen. Buitenveldert kreeg hierna aan de andere kant nog een schietkans, maar deze bal verdween over de goal. Na zo’n 20 minuten spelen pikte Tessa de bal op op het middenveld. Met een mooie solo wist zij een aantal tegenstanders uit te spelen, waarna zij ook de keepster van Buitenveldert wist te verschalken: 1-0. Na deze goal stonden de vrouwen even te slapen en kreeg Buitenveldert twee goede kansen. Een schot van afstand werd met een mooie zweefduik gered door Anne. Nog geen drie minuten later kwam een speelster van Buitenveldert één op één met Anne, maar ook dit keer wist ze haar doel schoon te houden. Daarna pakte Witkampers het weer op. Na een half uur spelen onderschepte Wijnie de bal en speelde Tessa in. Ze draaide knap weg bij haar tegenstander en schoot strak in de linkerhoek: 2-0. In de blessuretijd van de eerste helft maakte Charlotte nog een mooie één-twee met Elisa, waarna zij één op één kwam met de keepster van Buitenveldert en deze kans goed afrondde. Hierdoor ging VR1 met een 3-0 voorsprong de rust in.

Het doel van de tweede helft was om de nul te houden en de score verder uit te breiden. Polly kreeg een aantal goede kansen uit twee vrije trappen van Wijnie, maar zij wist de bal niet in de goal te krijgen. VR1 had veel balbezit in de eerste 25 minuten van de tweede helft, maar wist weinig kansen te creëren. Pas na bijna 70 minuten ontstond er weer een kans voor VR1. Mignot maakte een actie over rechts, waarna de bal via Tessa bij Josien terechtkwam. Zij twijfelde geen moment en schoot de bal diagonaal over de keepster van Buitenveldert: 4-0. In de tien minuten daarna kreeg VR1 nog een aantal goede schietkansen, maar de bal wilde er maar niet in. Dat scoren vandaag moeilijk ging, bleek ook uit de kans daarna. In de 85e minuut werd er een vrije trap in de 16-meter gebracht door Carmen en Tessa kopte de bal op de lat. Deze kwam vervolgens voor de voeten van Dora. Zij schoot op de paal, waarna de bal bij Josien terechtkwam, maar haar poging tot scoren werd gepakt door de keepster. Twee minuten later werd een schot van Charlotte gekeerd, waarna Suze de bal vanaf 30 meter hard en strak inschoot, maar ook deze bal werd gepakt door de keepster. VR1 wist in de laatste minuten echter nog wel te scoren. Een slechte uittrap van de keepster van Buitenveldert kwam via Tessa en Mignot uiteindelijk bij Polly terecht. Zij schoot meteen uit de draai en verraste daarmee de keepster: 5-0. Nog geen minuut later volgde er een lange bal van achteruit op Josien. Zij zette de bal prima voor, waarna Polly de bal kon inkoppen: 6-0. Na deze goal volgde het eindsignaal van de scheidsrechter. VR1 heeft met deze overwinning haar puntenaantal opgehoogd tot veertien uit zes wedstrijden en haar doelsaldo verdubbeld.

Volgende week speelt VR1 een uitwedstrijd tegen Nooit Gedacht VR1 uit Geffen (in de buurt van ’s Hertogenbosch). Er wordt om 12:00 uur afgetrapt.

Opstelling: Beumer, Bruggeman (’70 Wentink), Braakman, Wijnbergen, Ter Harmsel, Bon, Klein Braskamp, Harbers, Rinders, Van de Pol, D. Schilderinck (’50 Jansen).

Tekst: Ilse Schilderinck