Herman Elkink “Koebus” krijgt een Koninklijke onderscheiding

11e Competitiewedstrijd: Witkampers Vr1 – Buitenveldert Vr2 om 14:00 uur
    Ruststand: 3-0
    Eindstand: 6-0

Vandaag stond de voorlaatste competitiewedstrijd voor Witkampers Vr1 op het programma en wel thuis tegen Buitenveldert Vr2. Van tevoren wisten we dat deze wedstrijd van groot belang was om te winnen, want daarmee konden we afstand nemen van de onderste regionen.

Witkampers begon zeer overtuigend aan de wedstrijd. Ondanks dat Buitenveldert liet zien over zeer jonge en balvaardige jonge talenten te beschikken. In de 14e minuut was het al raak voor Witkampers. Norah werd goed vrij gespeeld en kon de 1-0 binnenschieten. Niet veel later werd het 2-0 in de 36e minuut door een afstandsschot van Elisa. De ruststand van 3-0 werd in de 39e minuut bepaald door een schuiver van Sterre.

Ruststand: 3-0

In de rust aangegeven om op deze zelfde manier van spelen door te gaan en zo de wedstrijd definitief te bepalen in ons voordeel.

Witkampers begon minder sterk aan de 2e helft. Buitenveldert bepaalde de eerste 10 minuten, maar gevaarlijk werden ze niet. Vanuit de eerste echte aanval van witkampers wist Norah in de 67e minuut de 4-0 in te schieten. Hiermee was het verzet van Buitenveldert gebroken.

Toch wilde Buitenveldert graag de aansluitingstreffer maken, maar Witkampers hield de nul goed vast. In de 70e was het weer Norah die trefzeker was en haar 3e van de dag binnenschoot: 5-0. Twee minuten later bepaalde Marieke de eindstand op 6-0 door een rake kopbal uit spelhervatting.

Al met al belangrijke punten gepakt. Met de inhaal thuis tegen R.S.V. Antibarbari Vr1 (Rotterdam) in het vooruitzicht hebben we hele goede zaken gedaan vandaag.
    Complimenten aan de groep voor de manier van spelen!

Tekst: Olton Valois Smith