Herman Elkink “Koebus” krijgt een Koninklijke onderscheiding

SC ’t Zand Vr1 – Witkampers Vr1

Tilburg 20 september SC ’t Zand Vr1 – Witkampers Vr1 (1-0) 2-1

Na een half jaar was het weer zo ver: een competitiewedstrijd! Vrij ironisch dat we onze laatste competitiewedstrijd van vorig seizoen ’t Zand troffen en zo ook de competitie weer starten tegen deze ploeg.

Er werd iets later afgetrapt in Tilburg omdat we dachten dat we iets minder tijd nodig zouden hebben voor de heenreis. Misschien was dat de oorzaak van ons slordige begin… De eerste 30 minuten wisten we geen vat te krijgen op het spel en de wedstrijd. De vrouwen uit Tilburg waren in de startfase een stuk feller, bewegelijker en dus gevaarlijker. We kregen op het middenveld en in de voorhoede geen ruimte om te doen waar we goed in zijn; het balletje rondspelen. Dit resulteerde na 35 minuten ook in een 1-0 achterstand. Vanaf dat moment leken we pas wakker te worden; er werden meer duels gewonnen en we konden zelfs een aantal kansen creëren. Helaas vergaten we onszelf te belonen en werd er gerust met een 1-0 achterstand.

In de rust hebben we besproken hoe we moesten gaan spelen om toch nog iets te kunnen halen. We kunnen bijna een identiek tweede-helftverslag schrijven als het verslag van de vorige uitwedstrijd. De spreekwoordelijke bal lag bij ons, wij moesten namelijk (een) doelpunt(en) gaan maken. Er werd nu vanuit onze kant ook feller op de man met bal druk gegeven, maar tevergeefs. Na een kwartier ontbrak het een paar seconden aan communicatie, waardoor we tegen een 2-0 achterstand stonden te kijken. Niet veel later werd er besloten een op een te gaan spelen; Carmen schoof (net als de vorige uitwedstrijd) naar voren. En net als de vorige wedstrijd wist ’t Zand hier lastig op te anticiperen, waardoor wij degene waren met de grotere kansen. Zo werd Dorien mooi weggestoken en wist de bal beheerst in de linkeronderhoek te plaatsen, 2-1! Die ene punt werd tastbaarder; wat te zien was bij de inzet van alle speelsters. In de slotfase hebben we een paar mogelijkheden gekregen om de gelijkmaker binnen te schieten, maar het mocht (in tegenstelling tot de vorige wedstrijd) niet baten.

Helaas hebben we niet die ene punt weten te pakken, maar na een voorbereiding waarin weinig geoefend is, kunnen we hier samen goed op voortborduren.

Opstelling: Hammingh, Bruggeman (’45 Wesseldijk), Wijnbergen, Nieuwenhave, Ter Harmsel, Braakman, Klein Braskamp, Veneboer (’60 Langeler), Goorhuis (’45 Schilderinck, I), Schilderinck D., Harbers

Volgende week speelt Vrouwen 1 thuis tegen FC Eindhoven AV Vr1. Zondag 27 september om 12:00 uur wordt er afgetrapt!