Herman Elkink “Koebus” krijgt een Koninklijke onderscheiding

Slecht begin en hectische slotfase goed voor één punt

Laren, 17 maart 2024
    Witkampers – Beekbergen (0-1) 1-1

Vorige week speelde Witkampers een matige wedstrijd tegen VDZ. Vandaag spelen de Larenaren tegen de nummer een na laatst van de derde klasse B. De gasten uit Beekbergen sprokkelen de punten met moeite bij elkaar en zijn met een strijd voor handhaving bezig. Waar Witkampers in de afgelopen speelronde met moeite tot kansen kwam, is het vanmiddag na 2 minuten al bijna raak. Een snelle aanval van Witkampers waarbij de thuisploeg door het hart van de Beekbergen defensie combineert geeft hoop voor vandaag. Maar waar één zwaluw geen zomer schijnt te maken geldt dat blijkbaar ook voor één aanval. Het vervolg van de eerste helft is bijzonder matig.

Witkampers speelt slordig en in een te laag tempo. Beekbergen daarentegen groeit in de wedstrijd en blijft met gemak op de been. Het is niet zo dat de gasten enorme kansen krijgen, maar steeds meer duels worden door de uitploeg gewonnen en Witkampers heeft het erg lastig, zowel met zichzelf als met de tegenstander. Als na iets meer dan 20 minuten de 0-1 valt uit een corner begint het er niet goed uit te zien voor Witkampers. Wat volgt zijn misschien wel de slechtste 25 minuten van het hele seizoen. Bijna niets lukt bij de thuisploeg.

De tweede helft begint hoopvol. Het chagrijn van de eerste helft lijkt afgeschud en nadat eerst Raoul Haijtink op de lat schiet komt Witkampers op gelijke hoogte. Na een prima aanval komt de bal voor de voeten van Bryan Brummelman die binnenschiet voor de 1-1. Er is nog tijd genoeg voor een tweede Larense goal en na de gelijkmaker volgt een fase waarin dat er ook in lijkt te zitten. Witkampers groeit in de wedstrijd, speelt veel beter dan in de eerste helft en komt tot meer kansen. Helaas gaat het afronden van de kansen vandaag niet zoals gehoopt. Misschien heeft Witkampers pech of Beekbergen ongelooflijk veel geluk, maar het is af en toe met kunst en vliegwerk dat de 1-1 op het bord bijft staan.

Het laatste kwartier van de wedstrijd met daarbij 14 minuten blessuretijd is chaotisch en de irritatie op het veld neemt toe. Witkampers en Beekbergen gaan meer overtredingen maken en de scheidsrechter van vanmiddag heeft opeens zijn handen vol. Zelfs nadat Witkampers met 10 man komt te staan, invaller Rick Bouwhuis ontvangt een rode kaart, volgen er mogelijkheden. Daarbij is Witkampers ongelukkig, het lukt een aantal keren net niet en zo is 1-1 het resultaat.