• Witkampers en Lochem doelpuntloos in derby

Lochem, 26 januari 2020: Sportclub Lochem - Witkampers (0-0) 0-0

De eerste wedstrijd na de winterstop is gelijk een bijzonder interessant treffen. De derby staat weer op het programma. Ongeacht de stand op de ranglijst of het niveau is een krachtmeting met de buren uit Lochem de moeite waard. Zelden goed voetbal maar wel bijna altijd spanning en alles wat derby voetbal net een beetje specialer maakt dan een standaard competitiewedstrijd. Witkampers won vorig jaar de uitwedstrijd met 0-2, dit was gek genoeg ook de start voor Lochem voor een goede serie richting het einde van de competitie daar waar de Larense resultaten veel wisselvalliger bleven.

Vanaf het begin van de wedstrijd lijkt Witkampers wat beter in de wedstrijd te zitten dan Lochem. De defensie van de gastheren heeft moeite met de veelvuldig gespeelde lange bal. Echt grote kansen krijgt Witkampers ook niet maar een goal lijkt er ook gezien het grote aantal hoekschoppen best in te zitten. De thuisploeg opereert nerveus maar dwingt Witkampers keeper Joost Pakkert toch tot een aantal reddende handelingen.

In de tweede helft houdt Witkampers het betere van het spel en volgen nu ook de echte kansen. Het inbrengen van invaller Bastian Beuzel zorgt voor enorm veel dreiging en lijkt de Larenaren meer vertrouwen te geven om de verdiende 0-1 te kunnen gaan maken. Lochem wordt teruggedrongen en gedwongen tot het maken van een aantal (forse) overtredingen die opmerkelijk genoeg niet bestraft worden met een gele (of meer) kaart. Witkampers raakt beide doelpalen, Bastian Beuzel creëert zelf en goede mogelijkheid maar schiet helaas tegen de keeper. De grootste kans volgt in de allerlaatste minuut van de wedstrijd. Een inzet van dichtbij van Bryan Brummelman wordt van de lijn gered en ook de laatste Larense kans levert geen doelpunt op. Bij het laatste fluitsignaal is de Larense teleurstelling duidelijk te zien. Natuurlijk is een gelijkspel bij Lochem een prima resultaat maar gezien het spelbeeld had er echt meer ingezeten.

Op 29 maart volgt de return van de derby in Laren.