Inhaalwedstrijd tegen sv Orderbos

ST SV Someren/NWC Vr1 vs Witkampers Vr1

Someren, 1 december 2019: ST SV Someren/NWC Vr1 – Witkampers Vr1 (3-2) 4-3

Om kwart voor negen wordt er verzameld bij de vereniging voor de wedstrijdbespreking. Onze grens had vandaag verplichtingen wat betreft zijn andere club (de Graafschap) en aangezien alle thuiswedstrijden ‘s ochtends bij de Witkampers waren afgelast, konden we topper Robert Ribbers nog bereid krijgen om met ons mee te reizen naar Someren om te vlaggen. De temperaturen in het zuiden voelden, net als in het oosten, niet erg somers aan. De warming-up begon wat later dan normaal omdat iemand haar sport bh was vergeten en ze had nog wat extra tiet nodig om de geleende bh op maat te tapen.

Iets over half 1 werd er afgetrapt. Het kunstgrasveld van Someren was klein en snel. We moesten het balletje dus goed rond laten gaan door snel te handelen. In de eerste paar minuten lukte dit aardig goed en creëerden we zelfs een paar kleine kansjes. Helaas mist Daphne de verre hoek op een paar centimeter. Net als vorige week weten we de kansen niet om te zetten in doelpunten en daar gaat onze tegenstander effectief mee om, binnen acht minuten kijken we namelijk al tegen een 3-0 achterstand aan. Vanaf dat moment lijkt er een knopje om te gaan; Marieke weet de bal rond het zestienmeter gebied goed af te schermen, Carmen komt inlopen waarop Marieke de bal breed kan leggen, helaas belandt de bal in de handen van de keepster. Toch weten we in de laatste vijf minuten voor de rust tot twee keer toe te scoren. Elisa geeft een voorzet vanaf rechts op Tessa, die hem beheerst binnen kan schieten. Vervolgens verricht Mignot goed verdedigend werk waarop ze Tessa voor de goal kan bereiken; 2-3.

In de rust wordt aangegeven dat we echt scherper moeten zijn, anders zullen er nog meer doelpunten aan de zijde van Someren vallen. Aan ons de taak om de lijn van de laatste tien minuten voort te zetten en alsnog de overwinning binnen slepen. We hebben de gehele tweede helft voornamelijk op de helft van de tegenstander gevoetbald. Halverwege weet Charlotte ons op gelijke hoogte te schieten. De overwinning was tastbaar, maar ondanks het vele balbezit weten we geen opgelegde kansen te creëren. Alleen via een aantal vrije trappen wordt het soms nog spannend voor het doel van de tegenstander. En dan belanden we weer in het zelfde scenario als vorige week. In de laatste minuut wordt de zoveelste lange bal wel goed doorgekopt en sleept Someren de overwinning binnen. Zo worden we weer geconfronteerd met het feit dat je elke wedstrijd optimaal moet presteren in deze competitie.

Aanstaande zondag speelt Vrouwen 1 thuis tegen DSE (Etten-Leur). Aanvang: 12:00 uur.

Opstelling: Beumer, Bon, Wijnbergen, Jansen, ter Harmsel, Harbers, Braakman, van de Pol, Rinders (’55 Wesseldijk), Klein Braskamp, Schilderinck

Tekst: Carmen Wijnbergen
    Foto: Marleen Wijnbergen