Volgende week nieuwe kansen

Geffen, 18 april 2022, Nooit Gedacht - Witkampers (3-0) 5-0

2e paasdag, de zon schijnt, een mooie dag om een potje te voetballen. De meiden van Witkampers vertrekken wederom richting Brabant. Deze keer naar Geffen. De dames van Nooit Gedacht hebben de afgelopen paar wedstrijd ook verloren, er zijn dus kansen vandaag.

Met dat in ons achterhoofd zou je zeggen dat we scherp moeten beginnen. Dit is niet het geval. Nooit Gedacht begint in een 3-4-3 opstelling. Het dus zoeken voor ons hoe we dat op het middenveld moeten oplossen. Na tijdje met elkaar praten kijken we het voor elkaar te hebben. Nooit Gedacht weet in de 21e minuut met een schot de 1-0 binnen te schieten. We kijken weer tegen een achterstand aan. We moeten de schouders eronder zetten en opzoek naar de gelijkmaker. In de 25e minuut krijgen we met een vrije trap de kans om de 1-1 binnen te schieten. Tessa KB schiet de bal laag richting de goal. Helaas vliegt de bal voorlangs. In de zoektocht naar de gelijkmaker krijgen we toch de 2-0 tegen.

Op het middenveld blijven we combineren. In de 35e minuut wordt Femke vrij gespeeld en ze schiet op goal. In de 37e minuut krijgen we nog een grote kans. Sarieke stuurt Lotte de diepte in, maar ook deze gaat er niet in.

Een minuut later krijgen we een corner tegen na een goede verdedigende actie van Carmen. Voor de goal letten we niet op de Nooit Gedacht kopt de 3-0 binnen. Vlak voor de rust krijgen we nog de kans om de 3-1 maken. Sterre gaat knap aan de buitenkant om haar tegenstander heen, alleen komt de voorzet niet aan.

We gaan de rust in met een 3-0 achterstand. We spreken af dat we harder moeten zijn in de duels. We beginnen iets scherper aan de 2e helft. Vanaf de 50e minuut zijn we veel in de aanval. Tessa KB stuurt Sterre de diepte in. Sterre speelt de bal bij Polly in de voet en die stuurt de bal richting de kruising. Alleen staat lange keeper van Nooit Gedacht in de weg. In de 60e minuut is t weer raak en scoren de dames uit Geffen de 4-0.

In de 76e minuut krijgen we nog een kans met een schot van Tessa KB. Verder creëren we weinig en lijkt de wedstrijd in 4-0 te eindigen. Toch weet Nooit Gedacht nog een keer te scoren om de score nog verder uit te breiden.

De wedstrijd eindigt in een 5-0 verlies. Volgende week gaan we het gewoon weer opnieuw proberen.
    Deze keer spelen we in het mooie Laren tegen Someren

Tekst: Tessa Veneboer