Herman Elkink “Koebus” krijgt een Koninklijke onderscheiding

Voortvarend begin Witkampers in de 3e klasse

Laren, 24 september 2023
    Witkampers – Colmschate '33 (2-0) 5-0

Witkampers is uitstekend begonnen na de rentree in de 3e klasse.
    Op het Leussinkpark werd Colmschate ’33 overtuigend met 5-0 verslagen.

Witkampers trad aan zonder de geblesseerde spelers Christian Beuzel en Raoul Haijtink. Zij werden ondermeer vervangen door Rowan Brummelman en Roel Wesseldijk. Vanaf het begin van de wedstrijd was Witkampers de bovenliggende partij. Een mooie aanval, een dieptepass van Roel Wesseldijk op de opkomende Matt Stegeman, werd fraai afgerond door Rowan Brummelman.
    Korte tijd later was het wederom raak. Roald Straalman werd ten val gebracht binnen de zestien. Bryan Brummelman faalde wederom niet vanaf de elfmeter en bracht de 2 - 0 op het scorebord. Witkampers ging onvermoeibaar door en wist gedurende de wedstrijd de score op te voeren.

Na rust waren respectievelijk Collin Stegeman, de ingevallen Sem Pardijs en Remco Marsman verantwoordelijk voor de 5  - 0 eindstand. Duidelijk is dat de ploeg zich goed heeft gerevancheerd na de slechte prestatie van vorige week tegen Nieuw Heeten. Daarbij is het ook duidelijk dat het niveau van de 3e klasse toch aanmerkelijk lager is dan de 2e klasse, waar ons team vorig jaar bivakkeerde. De balsnelheid ligt duidelijk lager en tevens is de effectiviteit in de 2e klasse duidelijk van een hoger niveau.
    Op grond van het resultaat vandaag, alsmede de verwachtingen binnen de club, hoopt Witkampers dit seizoen mee te kunnen draaien in de top. Echter is dat zeker geen zekerheid en uiteraard afhankelijk van vele factoren zoals blessures, vorm etc.

Laten we na de wedstrijd van vandaag nu vooral vooruitkijken naar de derby komende zondag. De uitwedstrijd tegen onze vrienden uit Lochem. Lochem heeft vandaag ook de eerste overwinning binnen (2-3 tegen VVO) en zal zeker getergd zijn om tegen Witkampers een goed resultaat te behalen, mede gezien de nederlaag in de laatste wedstrijd tegen ons 2 seizoenen geleden.

We gaan het zien en gaan met vertrouwen naar Lochem komende zondag en wensen de mannen van Jeroen van der Tol veel succes.

Tekst: Johan Ikink