VR1 TEKORT GEDAAN TEGEN NOOIT GEDACHT VR1

Geffen, 10-11-19, Nooit Gedacht VR1 – Witkampers VR1 (2-1) 4-3

Vandaag stond de uitwedstrijd tegen de vrouwen uit Geffen op het programma. Om stipt 12:00 uur wordt er afgetrapt. In de eerste paar minuten weet Witkampers goed spel te laten zien en dit resulteerde ook in een paar kleine kansjes, maar die werden helaas niet benut. Na de eerste vijf minuten draaide het spelbeeld totaal om, VR1 werd overrompeld door Nooit Gedacht en al snel stonden wij tegen een 2-0 achterstand aan te kijken. Door persoonlijke foutjes en de ontbrekende felheid konden wij niet veel inbrengen, eerste én tweede ballen werden verloren, maar gelukkig wisten zij het netje niet te vinden doordat Anne goed haar doel wist te verdedigen. Wel had VR1 nog een penalty verdiend doordat Daphne werd neergehaald in de 16-meter, maar deze werd niet gegeven. Vlak voor rust weet VR1 nog de aansluitingstreffer te maken. Polly legde de bal goed breed op Tessa. Met een goede voorzet wist zij Daphne te bereiken en zij kopte de bal diagonaal in de goal: 2-1.

VR1 was er in de rust op gewezen dat ze scherper moesten zijn in de duels en meer 2e ballen moesten winnen. Die boodschap werd goed in de praktijk gebracht want VR1 begon sterk aan de tweede helft. Dit resulteerde al snel in de gelijkmaker. Vijf minuten na rust schoot Polly uit een corner van Carmen op het doel. Dora stond in de lijn van het schot en wist de bal met haar hoofd van richting te veranderen waardoor de bal in de goal belandde: 2-2! Het spel gaat daarna op en neer met kansen voor beide teams. In de 63e minuut wordt er na onderbreking van het spel een scheidsrechtsbal gegeven in het voordeel van Nooit Gedacht, terwijl deze bal eigenlijk voor VR1 had moeten zijn. Een speelster van Nooit Gedacht nam deze bal op de volley en verraste Anne daarmee in de verre hoek: 3-2. Er pas later achter moeten komen dat een scheidsrechtersbal nooit rechtstreeks in de goal mag gaan, maakt dit tegendoelpunt nog extra zuur. Nog geen minuut later wordt er door een speelster van Nooit Gedacht hands gemaakt in eigen 16, waarmee de bal op de stip zou moeten, maar ook hier wordt de penalty niet gegeven aan VR1. VR1 krijgt nog een aantal kansen, maar de bal valt helaas aan de andere kant in de goal. Een afstandsschot Nooit Gedacht wordt onhoudbaar in de rechter kruising geschoten: 4-2. VR1 laat het er niet bij zitten en probeert de aansluitingstreffer te maken. In de 77e minuut schiet Tessa op de paal. Vijf minuten later draait ze knap weg van haar tegenstander en schiet de bal over de keepster heen: 4-3. Daarna, in de 90e minuut, lijkt VR1 nog een dik verdiend punt uit de wedstrijd te halen. Daphne geeft een bal vanaf links op Tessa en zij weet de bal net voor de keepster te raken en klaar te leggen voor Carmen. Doordat de keepster in botsing was gekomen met haar eigen verdedigster in haar poging de bal te raken, was het goal leeg en was het een eitje voor Carmen om te scoren (Carmen die scoort; dat hadden jullie natuurlijk Nooit Gedacht.De scheids zag het echter als een overtreding van Tessa, waardoor hij de goal afkeurde. De eindstand wordt daardoor bepaald op 4-3 en VR1 gaat zonder punten huiswaarts. Deze wedstrijd doet ons denken aan de wedstrijd van Ajax tegen Chelsea afgelopen week, waarin de scheidsrechter net zoals vandaag de wedstrijd in negatieve zin heeft beïnvloed. Een hele, zure nederlaag gezien de vechtlust en veerkracht die VR1 zeker de tweede helft heeft getoond.

Volgende week zondag speelt VR1 thuis tegen RKSV Nuenen VR1. Er wordt op 12:00u afgetrapt op het Leussinkpark. Kom de vrouwen steunen en help ze naar een overwinning!

Opstelling: Beumer, Bruggeman (’70 Rinders), Wijnbergen, Braakman, Ter Harmsel, Bon, Klein Braskamp, Wentink (’45 Jansen), Harbers, Van de Pol, D. Schilderinck.

Tekst: Carmen Wijnbergen
    Foto's: Anne Beumer