Herman Elkink “Koebus” krijgt een Koninklijke onderscheiding

VR1 TOONT VEERKRACHT EN BEHAALT EEN PUNT TEGEN KOPLOPER

Tilburg, 27 oktober 2019, SC ’t Zand VR1 – VV Witkampers VR1 (0-0) 2-2
    Op deze zonnige voetbaldag werd er om kwart voor 11 verzameld om vervolgens met een bus vol supporters naar Tilburg af te reizen. Daar wachtte (mede)koploper SC ’t Zand VR1. Zij behaalden het maximale aantal punten in de eerste vier wedstrijden. Daarom wist VR1 dat zij er volle bak tegenaan moesten gaan.

VR1 toonde in de eerste helft aan dat zij niet voor niets twee uur in de bus hadden gezeten. Er werd lekker gevoetbald in de eerste helft en VR1 had de overhand. Dit resulteerde al snel in een aantal goede kansen. Na 10 minuten werd er een mooie aanval opgezet via de rechterkant, waaruit een corner ontstond. Daphne schoot deze corner laag voor en een schot van Tessa werd op de lijn gered door een speelster van SC ’t Zand. Doordat deze bal over de achterlijn verdween volgde er meteen nog een corner. Deze werd slecht weggewerkt door de tegenstander, waarna Josien een schietkans kreeg vanaf de 16-meter, maar haar schot verdween net naast het goal. Enkele minuten later gaf Dora een mooi lange bal naar Tessa. Zij nam deze bal aan op haar borst en schoot meteen op goal, maar deze bal ging net over. In de vijf minuten daarna werd de tegenstander twee keer gevaarlijk via een corner en een vrije trap, maar dit resulteerde gelukkig niet in een doelpunt. In de 25e minuut maakte Josien vervolgens een actie via de rechterkant en gaf de bal voor, maar er was helaas niemand om deze bal binnen te lopen. Weer vijf minuten later volgde er een lange bal van Carmen vanuit achteruit. Josien legde de bal uit de lucht knap dood op haar voet en kwam tot een schot, maar deze kwam recht in de handen van de keepster. Tien minuten voor rust jaagde Elisa goed door voorin, waardoor de tegenstander de bal in de voeten van Tessa schoot. Zij zag dat de keepster niet goed in het goal stond en probeerde het van afstand, maar ook dit schot wist het net niet te vinden. Na een goede steekbal van Elisa kon Tessa de bal strak voorzetten vanaf rechts, maar Daphne kwam net een teenlengte tekort om deze bal in te tikken. De tegenstander kwam er nog twee keer uit, maar werd niet meer gevaarlijk. VR1 kreeg een hoop kansen, maar wist helaas niet te scoren. Toch stak VR1 haar kop niet in ’t Zand en wist dat er de tweede helft nog een schepje zand bovenop moest.

Het was te merken dat ’t Zand VR1 een preek had gehad in de rust, want zij kwamen scherp uit de kleedkamer. Meteen in de eerste minuut na rust werden zij gevaarlijk door een vrijetrap, maar dit leverde geen goal op. Zij kregen meer balbezit dan in de eerste helft en konden daardoor ook meer voetballen. VR1 voetbalden daarin tegen de eerste 10 minuten als los zand. Toch kwam VR1 er nog een aantal keer uit. Na een steekbal van Josien kreeg Daphne een goede kans om te scoren, maar haar schot met links miste kracht om de tegenstander pijn te doen. Vijf minuten daarna lag de bal helaas in het netje aan de andere kant en keek VR1 tegen een 1-0 achterstand aan. Toch bleef VR1 knokken. In de 75e minuut kregen zij een vrij trap, maar deze werd weggewerkt door de tegenstander. Doordat Carmen naast de spits ging spelen voorin om meer druk naar voren te geven, werd er ook ruimte weggegeven achterin. Dit resulteerde erin dat de tegenstander nogmaals wist te scoren in de 83e minuut en keek VR1 tegen een 2-0 achterstand met nog zo’n 10 minuten op de klok (!). VR1 bleef vechten als een team en daardoor werd twee minuten na de 2-0 de 2-1 gemaakt door Tessa na een voorzet van Mignot. Weer twee minuten later schoot Tessa net over. VR1 zette vol druk naar voren en speelde voor alles of niets. Iedereen voelde dat er meer te halen was hier in Tilburg. VR1 verdiende ook zeker meer dan een nederlaag na het getoonde spel. En ja, drie keer is dan scheepsrecht. In de 90e minuut wist Tessa met haar derde poging nogmaals het net te vinden door een mooie draaibal over de keepster: 2-2! Hierdoor nam VR1 een punt mee naar Laren vanuit Tilburg.

Grote dank aan alle supporters die mee zijn gereisd naar Tilburg en het team gesteund hebben gedurende deze wedstrijd. Nóg grotere dank aan Els Wesseldijk, wie wederom haar zondag heeft opgeofferd om het team te versterken.

Volgende week speelt VR1 weer een thuiswedstrijd! Er wordt om 12:00u afgetrapt tegen Buitenveldert VR1. Het team heet u van harte welkom op het Leussinkpark om hen te helpen de drie punten in Laren te houden.

Opstelling: Beumer, Bon, Wijnbergen, Braakman, Ter Harmsel, Wentink (’45 Wesseldijk), Klein Braskamp, van de Pol, Harbers (’75 Rinders), Jansen, D. Schilderinck

Tekst: Carmen Wijnbergen
    Foto's: Anne Beumer