Dringend gezocht! Schrijver/redacteur voor ons thuisblaadje

VR1 WINT LAATSTE WEDSTRIJD VOOR DE WINTERSTOP

Laren GLD, 8 december 2019, WITKAMPERS VR1 – DSE VR1 (3-1) 4-2

Op zondag 8 december speelde VR1 haar laatste wedstrijd voor de winterstop. Het was even de vraag of de wedstrijd door zou gaan vanwege de regen die de voorgaande dagen was gevallen, maar gelukkig was het veld bespeelbaar. Er werd om 12:00 uur afgetrapt tegen DSE VR1 uit Etten-Leur. VR1 schoot uit de startblokken met misschien wel de snelste goal in de competitie tot nu toe, want binnen een minuut lag de bal al in het netje. Een schot van Dora vanaf de rechterkant buiten de 16-meter valt over de keepster van DSE in de verre hoek: 1-0. Nog geen vijf minuten later wordt de score verdubbeld. Polly gaf een mooie steekbal op Daphne, waarna zij de bal eenvoudig langs de keepster schuift: 2-0. Na een kwartier spelen komt DSE echter terug in de wedstrijd. Na slordig balverlies op het middenveld, wordt er snel geopend naar de andere kant door DSE. Een speelster van DSE schiet de bal vanaf een meter of 25 over Anne heen: 2-1. Daarna blijft VR1 voetballen zoals zij dat in het eerste kwartier hebben gedaan. Dit levert een aantal kansen op, maar helaas geen goal. Toch weet VR1 vlak voor rust nog afstand te nemen van DSE. Er wordt goed en geduldig rondgespeeld, waarna Polly de bal uiteindelijk klaar weet te leggen voor Tessa. Zij scoort de 3-1 met een hard, strak schot vanaf een meter of 20.

Direct in de tweede helft pakt VR1 het spel van de eerste helft weer op. Na zo’n tien minuten spelen geeft Daphne een mooie steekbal op Polly. Zij komt hierdoor één op één met de keepster van DSE, maar zij weet de bal helaas te keren. In de 15 minuten daarna heeft VR1 veel balbezit en creëren zij nog aan aantal kleine kansen, maar deze worden niet benut. Een kwartier voor tijd wordt het net gelukkig wel weer gevonden. Een kans één op één wordt gemist, maar de bal valt daarna voor de voeten van Polly. Zij twijfelt geen moment en schiet de bal tegen de touwen: 4-1. Toch liet DSE het er niet bij zitten, want na een paar minuten lag de bal alweer aan de andere kant in het netje. Een aanvalster komt knap voor een verdedigster van VR1 na een voorzet vanaf links en weet deze bal hard in de goal te schieten: 4-2. VR1 kwam daarna niet echt meer aan het voetballen toe door de druk die werd gezet door DSE en slordigheden die daardoor ontstonden. Het was dan ook een opluchting dat de scheidsrechter na 90 minuten floot voor het einde van de wedstrijd.

Opstelling: Beumer, Bruggeman (’80 Nieuwenhuis), Wijnbergen, Jansen, Ter Harmsel, Braakman, Klein Braskamp, Bon, Harbers (’45 Rinders), Van de Pol, Schilderinck.

Tekst: Ilse Schilderinck
    Foto's volgen binnenkort