Vrouwen 1 bekert niet verder

Saestum Vr2 - Witkampers Vr1 (4-0) 8-0
    17 oktober, Zeist

Afgelopen zaterdag heeft Vrouwen 1 de bekerwedstrijd tegen Saestum Vr2 gespeeld. Met 13 speelsters en een zestal supporters werd er afgereisd naar Zeist. Na een vrij korte warming up werd er om 17:00 uur afgetrapt.

In de eerste helft bleek al vrij snel dat er aan de andere kant een goed voetballend elftal stond. We werden overrompeld door de diepgaande middenvelders en de dynamische loopbewegingen van Saestum. Vooral de linksbuiten was erg dreigend door middel van steekballen en haar snelheid. Na een kleine vijftien minuten spelen stond het al 2-0 in het voordeel van de thuisploeg. Niet heel veel later komt Ilse in duel met haar tegenstander en komt er niet ongeschonden uit; doordat ze verkeerd terecht komt, verdraaid ze haar knie en is het einde wedstrijd voor haar. Het is niet alleen eenrichtingsverkeer want ook aan onze zijde worden er in de eerste helft een aantal kleine kansjes gecreëerd. Elisa weet het aan de rechterkant de verdedigsters van Saestum nog flink lastig te maken met haar snelheid en ook Carmen schiet een vrije trap net niet strak genoeg in de hoek. Marieke weet in de spits de bal een paar keer handig af te schermen en ze terug te leggen op de zestien, maar ook deze schoten weten het netje niet te vinden. Helaas is Anne ook in een vervelende botsing terechtgekomen waardoor ze na de rust niet verder kan keepen.

In de tweede helft neemt Carmen de plaats van Anne in en maakt haar debuut als keepster. Waar normaal Ilse en Carmen het centrale duo zijn, staan nu onze middenvelders Marieke en Dorien in de laatste linie en zij weten de boel goed neer te zetten. Saestum komt lang niet zo veel in ons zestienmeter gebied als in de eerste helft. Doordat we proberen te blijven voetballen en niet ons koppie laten hangen hebben we nog een paar grote kansen weten te creëren, maar deze werden niet benut. Desalniettemin weten zij alsnog vier doelpunten te maken waardoor het toch eigenlijk een geflatteerde uitslag is. De Vrouwen uit Zeist waren een maatje te groot en dus is Vrouwen 1 uitgeschakeld in de beker.

Volgende week weer een uitwedstrijd. Om 14:30 uur wordt er gespeeld in Tilburg tegen de gedeelde nummer 1: SC ‘t Zand. Er is voor deze wedstrijd een grote bus geregeld zodat er supporters mee kunnen reizen. De bus zit nog niet vol dus laat het ons weten als je graag mee wil!

Opstelling: Beumer (‘45 Jansen), Harbers, Wijnbergen, I. Schilderinck (‘25 Wesseldijk), Bruggeman, Braakman, Klein Braskamp, Bon, D. Schilderinck, van de Pol, Wentink