Herman Elkink “Koebus” krijgt een Koninklijke onderscheiding

Vrouwen 1 komt tekort in Arnhem

Arnhem, 17 maart 2024
    VDZ VR1 - Witkampers VR1 (1-0) 2-0

Vandaag hoefden we gelukkig niet zo vroeg te verzamelen. We konden eerst nog even dames 2 aanmoedigen, waarna we om 12 uur vertrokken naar Arnhem.

Om 2 uur zijn we van start gegaan. Al snel neemt VDZ de overhand. Na veel kansen van VDZ komen wij erdoor. Overtreding op Daphne, wat leidt tot een vrije trap. Mooi schot van Daphne, maar helaas tikt de keeper hem over. Gelukkig beginnen wij hierna ook wat lekkerder te spelen. In de 36e minuut een grote kans voor VDZ via een corner. Na wat gedoe voor de goal, een schot op goal, maar Vera kan hem er nog net uitkoppen. Maar, helaas niet veel later een nieuwe corner van VDZ, wat leidt tot de 1-0. We gaan de rust in met 1-0, we hebben er vertrouwen in. Er zijn nog zeker mogelijkheden voor ons.

In de rust passen we drie wissels toe: Vera, Yoni en Yinke eruit en Aukje, Norah en Vene erin. We beginnen de tweede helft goed, onze kansen komen er zeker. We laten het een beetje hangen en we komen minder in balbezit. Een afstandsschot van VDZ leidt tot de 2-0. We passen twee wissels toe, Els en Romy eruit, Kaylee en Lotte erin. In de 70e minuut komt Norah er mooi door en geeft een diepe bal op Lotte. Het schot eindigt in de handen van de keeper.

Helaas had VDZ vandaag de overhand. We eindigen de wedstrijd met 2-0.

Volgende week thuiswedstrijd tegen V.V. Bergen VR1. Dan moeten we laten zien wat we in huis hebben en de drie punten bij ons houden. We trappen af om 12:00 uur.

Tekst: Marleen Heuvelink