Herman Elkink “Koebus” krijgt een Koninklijke onderscheiding

Vrouwen 1 viert één punt als overwinning

Amsterdam, 7 april 2024
    Buitenveldert Vr1 - Witkampers Vr1 (1-0) 2-2

Op zondag 7 april mochten de vrouwen van Witkampers afreizen naar Amsterdam voor een wedstrijd tegen de nummer 5, Buitenveldert vrouwen 1. De wedstrijd begon om 14:30 uur.

Gelijk staat Witkampers onder hoge druk door de thuisploeg, maar echte kansen voor Buitenveldert blijven nog uit. Na 15 minuten is er de eerste kans voor de Amsterdammers. Een speelster breekt door en gaat recht op onze Isa af, ze struikelt op haar weg richting de goal. De thuisploeg denkt aan een penalty, de scheidsrechter en wij zien natuurlijk dat dit niet het geval is. Even later schiet Buitenveldert op de lat, we komen goed weg.

Na 25 minuten spelen fluit de scheidsrechter voor een drinkpauze. Aat benut deze mogelijkheid om de meiden een peptalk te geven.

We komen beter in het spel en voetballen wat meer op de helft van de tegenstander. En dan net voor rust valt dan toch de 1-0. Uit een corner wordt de bal niet goed weggewerkt waardoor Buitenveldert de bal opnieuw voor kan brengen. Uit deze voorzet kan de bal worden ingetikt. We gaan rusten met een 1-0 achterstand.

De tweede helft gaat beginnen met de wind in de rug voor de witkampers. Eén wissel in de rust: Yinke voor Sarieke.

Gelijk na 2 minuten in de tweede helft heeft de spits van de tegenstander een grote kans, ze staat alleen tegenover Isa. Gelukkig schiet ze mis. Daarna verovert Els goed de bal op het middenveld en creëert hiermee een kans voor Bodine. Ze schiet op goal, alleen recht op de keeper. Een goede aanval van Witkampers. Helaas valt daarna de goal aan de andere kant. Een speelster van Buitenveldert schiet van 30 meter over Isa heen: 2-0.

Na 8 minuten voetballen weer een kans voor Witkampers. Daphne kan dribbelen tot aan de 16 meter. Haar schot gaat rakelings naast. Na 15 minuten spelen in de tweede helft komt Buitenveldert met een grote kans. Tweemaal wordt de lat geraakt. Daarna wordt de bal naast het goal getikt. Witkampers komt goed weg.

Dubbele wissel: Sjon en Aukje erin en Vene en Kaylee eruit.

In de 64e minuut kan Lotte vanuit het middenveld opstomen richting het goal. Ze tikte de bal te ver voor zich uit, waardoor de keeper uit kan komen.

Ook de tweede helft kent een drinkpauze.

Na 77 minuten voetballen verovert Sjon de bal op de rand van de 16e meter. Sjon haalt haar poot aan en schiet de bal in de kruising. Wereldgoal! Stand 2-1. We blijven daarna voetballen op de helft van de Amsterdammers. We kunnen concluderen dat Witkampers beter in de wedstrijd komt. De vrouwen uit Laren creëren meer kansen dan in de eerste helft. Buitenveldert komt weer met een schot van afstand. Isa redt. Daarna blijft de bal rond het doel van de Witkampers. Weer redt de bal ons 2 keer achter elkaar. Vervolgens komen er weer kansen voor ons. Twee corners volgen elkaar op voor de Witkampers. Lotte een kans en vervolgens Sjon weer een kans. Waaruit weer een corner komt. Bodine neemt de corner en Els kan de bal bij de tweede paal binnenwerken. Stand 2-2. Nog 5 minuten spelen. Romy heeft nog een grote kans, helaas niet op goal. De laatste minuten zijn zenuwslopend. En dan eindelijk fluit de scheidsrechter af. Eindstand 2-2. Witkampers vrouwen 1 viert 1 punt als een overwinning!

De volgende wedstrijd is 14 april om 12:00 uur thuis tegen RKHVV Vr1.

Tekst: Vera Wuestman