• Vrouwen geen winst in het verre Someren

Someren 13 maart 2022: ST SV Someren VR1 -  Witkampers VR1 5-3 (3-0)

Vroeg aanwezig voor een van onze verste uitwedstrijd van de competitie. Resulteerde in een stille heenweg, waarbij de helft sliep en anderen nog een klein ochtendhumeurtje hadden. Eenmaal in Someren aangekomen, voelden de vrouwen zich wel aardig thuis. Spelend tussen de weilanden, die overigens net gegierd waren, was dit wel weer even wat anders dan de flatgebouwen. Echter bleek de club te zijn gefuseerd en moesten de vrouwen in Asten zijn.

Op tijd werd er begonnen, maar na tien minuten stond er alweer een 2-0 op het scorebord. Er werd te weinig gevoetbald en vooral gereageerd. Verdedigend stond het niet goed, waardoor Someren in de omschakeling er goed uit kwam en makkelijk scoorde. Witkampers kreeg nog een kans, maar Dora schoot de bal recht op de keeper. In de rebound wist Sterre de kans ook niet te benutten.

Toen het verdedigend wat beter stond kreeg Someren een corner en kopte deze knap binnen, 3-0.

Na een half uur kregen we eindelijk een beetje grip op de wedstrijd en kwam er wat meer spel in. De bal werd door Dora ontvangen op het middenveld en opende naar Daphne. Zij speelde haar mannetje uit en schoot van ruim 25 meter prachtig over de keeper heen. Eindelijk een weerwoord waar de vrouwen naar op zoek waren.

De tweede helft begon zoals de eerste helft met twee tegen doelpunten. Hierna pakten de vrouwen wel het spel op en werd er eigenlijk alleen nog maar op de helft van de tegenstander gevoetbald. Het spel werd verlegd en de speelsters wisten elkaar te vinden. Polly ontving de bal in de spits en hield hem goed vast, Dora wist er vrij onder komen en schoot de bal geplaats rechtsboven in de hoek, 5-2. Rinus mocht haar back positie verlaten en fungeren als links buiten. Dit vulde ze goed in en wist zelfs nog twee man uit te spelen in de zestien, maar raakte helaas de lat. Verdedigend stond het ook beter en werd er doorgestapt. Tien minuten voor het eind hield Polly opnieuw de bal vast en scoorde Dora opnieuw in de verre hoek, 5-3. Al met al verdiend verloren, maar er zat        toch ook weer meer in. Knap gevochten met veel speelsters die net niet helemaal fit waren.

Scholthof, ter Harmsel, I. Schilderinck (’70 Bruggeman), Wijnbergen, ter Harmsel, Wesseldijk (’46 van de Pol), Braakman, Snellink, Kuijper, Harbers, D. Schilderinck (’60 Nieuwenhave)

Tekst: Carmen Wijnbergen